کد خبر: ۶۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۵

پیش بینی آینده فروش نفت در بورس

نفت خام با هدف افزایش فروش و رفع موانع موجود در بازار، وارد تالار شیشه‌ای شد اما تاکنون نتوانسته با حجم بالایی به فروش برسد. با این وجود نماینده شرکت ملی نفت در بورس معتقد است که وضعیت فروش نفت خام در بورس با حمایت دولت در بلندمدت بهبود می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

امیرحسین تبیانیان با اشاره به آخرین وضعیت عرضه نفت خام در بورس، اظهار کرد: وزارت نفت براساس تکلیف بودجه سال ۱۳۹۸ مکلف شده که حداقل چهار میلیون بشکه نفت خام و دو میلیون بشکه میعانات گازی را در بورس عرضه کند که تاکنون این موضوع محقق شده اما تعداد مشتری‌ها به دلیل شرایط بازار نفت آن‌طور که انتظار می‌رفت، نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که عرضه نفت خام سختی‌های خود را دارد و حجم معاملات بالا نیست، دچار مشکلاتی شده‌ایم اما انتظار داریم که در بلندمدت این معاملات افزایش یابد.

پیش بینی آینده فروش نفت در بورس

نماینده شرکت ملی نفت در بورس با اشاره به عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس گفت: اکنون شاهد به اوج رسیدن فعالیت در این بخش هستیم، چرا که فعالان زیادی به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند. اکنون نیز عرضه نفت خام در بورس آغاز شده است و امیدواریم در بلندمدت اتفاق خوبی برای نفت خام بیفتد.

وی با تاکید بر ویژگی‌های بازار نفت خام، اظهار کرد: این بازار نسبت به فرآورده‌های نفتی، شرایط تخصصی‌تری دارد؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت نیازمندی‌های مالی و عملیاتی در این حوزه بیشتر است؛ به همین دلیل توانمندی بیشتری را نیز طلب می‌کند.

تبیانیان تصریح کرد: لازم است دولت و حاکمیت شرایطی را فراهم کند تا در بلندمدت شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم. البته برنامه‌های ما محدود به این هدف‌گذاری نمی‌شود، چرا که هدف‌گذاری‌های دیگری در این بخش وجود دارد و قصد داریم از ابزارهای دیگری همچون ابزارهای کاغذی که در بورس‌های مختلف دنیا مطرح است و می‌تواند فروش فیزیکی را محقق کند، در بورس تهران استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که میزان فعلی فروش نفت در بورس انرژی چندان مطلوب نیست، تصریح کرد: انتظار ما بیش از این است، اما باید به این مساله توجه کرد که بازار داخلی در حوزه نفت خام چندان شکل نگرفته و فعالان کمتری را در این حوزه شاهد هستیم. علاوه بر این محدودیت‌های جدی برای کشور در این عرصه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین