کد خبر: ۶۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
با دولت بدعهد آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ ملت تا آخر خواهد ایستاد

امام‌ جمعه قم: لازم نیست تنگه هرمز را ببندیم، جبهه مقاومت می‌داند چگونه ضربه وارد کند/دشمن می‌خواهد مردم را برای مقابله با نظام به خیابان‌ها بکشاند

امام‌ جمعه قم در خصوص مساله مذاکره با آمریکا گفت: راهبرد دشمنان، فشار حداکثری به ملت ایران است و در رسانه‌ها بدون پرده‌پوشی و بدون اینکه نقاب بر چهره بزنند می‌گویند که می‌خواهیم به ملت و مسئولان ایران فشار حداکثری وارد کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: دشمنان می‌خواهند مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند و خواسته‌های خود را به ملت و مسئولان ما تحمیل کنند و بعد بگویند فشار حداکثری ما به ایران جواب داد.

وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها هشدار داده‌اند که ما با دولت بدعهد آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، به خاطر این است که آمریکایی‌ها اعلام نکنند که فشار حداکثری آن‌ها جواب داده است.

امام‌ جمعه قم: لازم نیست تنگه هرمز را بندیم، جبهه مقاومت می‌داند چگونه ضربه وارد کند

وی افزود: دشمن احساس می‌کند با فشار حداکثری به مسئولان و ملت، می‌تواند ملت را به خیابان‌ها بکشاند و در مقابل نظام و حکومت قرار دهد که به فضل پروردگار، ما به‌عنوان ملت ایران اعلام می‌کنیم کور خوانده‌اید و ملت تا آخر خواهد ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ایستادگی در صحنه شرط دارد، ادامه داد: شرطش این است که از ظرفیت‌ها، منابع و توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم تا بعد به دشمن بگوییم که فشارهای شما تاثیری نداشته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ما در کشور منابع غنی داریم، اظهار کرد: اگر مسئولان ما به ظرفیت‌های داخلی نگاه کنند، پیروزی قطعی به فضل پروردگار نصیب ملت ایران خواهد شد.

وی به مساله حادثه پالایشگاه آرامکو در عربستان نیز اشاره و اظهار کرد: امروز دنبال این هستند که عامل این حمله کیست؟ نمی‌خواهند پذیرند که انصارالله و مردم مظلوم و درعین‌حال قهرمان یمن، چنین کاری را انجام داده‌اند.

وی بابیان اینکه یک روز عراق و یک روز ایران را در این حادثه متهم می‌کنند، افزود: شما لازم نیست کسی را متهم کنید، شما بیش از چهار سال است که با ملتی مظلوم می‌جنگید و وقتی این حمله انجام شد، سخن از جنایت جنگی مطرح می‌کنید.

وی گفت: آن روزی که مسئولان ما اعلام کردند که اگر نفت ما صادر نشود، هیچ نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد، آن‌ها خیال می‌کردند ما تنگه هرمز را می‌بندیم ولی نمی‌دانند که مردم مظلوم، جبهه مقاومت، انقلابیون دنیا و کسانی که دشمن واقعی‌شان را می‌شناسند، وارد صحنه خواهند شد و بزرگ‌ترین ضربه را بر دشمنشان وارد خواهند کرد.

وی ادامه داد: این‌ها واقعیت‌هایی است که باید توجه داشت، لازم نیست ما تنگه هرمز را ببندیم، امروز جبهه مقاومت به این بلوغ رسیده که چگونه ضربه بر شما وارد کند و دیدید که ضربه وارد کردند.

وزارت کشور عربستان روز ۲۳ شهریورماه جاری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نفتی «آرامکو» هدف پهپادهای «درون» قرارگرفته است. میدان و پالایشگاه مذکور بزرگ‌ترین مخزن نفتی عربستان با ظرفیت یک میلیارد بشکه نفت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ۲۵ ماه محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) چهارمین پیشوای شیعیان نیز خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی است که در پاسداری از عاشورا و کربلا ذره‌ای و لحظه‌ای آرام نگرفت.

وی همچنین با تقدیر از حضور پرشور مردم در آیین سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال مراسم عاشورایی شور خاصی داشت و از سخنرانان و مداحان که در شهرهای مختلف مردم را با آموزه‌های دینی و معرفتی آشنا کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز اظهار کرد: دفاع مقدس جزو افتخارات ملت ما است و همه از ایستادگی ملت ما الگو گرفتند، رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و شجاعت و اعتمادبه‌نفس ملت ایران در تاریخ ثبت شد.

وی بابیان اینکه فرهنگ بسیجی از دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما باقی‌مانده است و باید حفظ شود، گفت: فرهنگ بسیجی یعنی سیاسی‌اند، نه سیاست زده؛ اهل بصیرت‌اند ولی ازخودراضی نیستند؛ دنبال جذب حداکثری‌اند، اما نه به معنای تساهل و تسامح.

خطیب نماز جمعه قم افزود: این ویژگی فرهنگ بسیجی است که به‌عنوان ارمغان دوران دفاع مقدس که برگرفته از حادثه عاشوراست، نصیب ملت قهرمان ما شده و باید در پاسداشت فرهنگ عاشورایی و بسیجی نهایت تلاش خود را به کار ببندند.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به‌عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی به فرارسیدن سال تحصیلی جدید نیز اشاره و بیان کرد: اقتدار یک ملت در پرتوی دانش است؛ اگر امروز در صنایع دفاعی و موشکی در منطقه و بخش مهمی از دنیا حرف اول را می‌زنیم، به خاطر علم دانشمندان است و نباید از تحصیل علم غفلت شود.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی گفت: این راهپیمایی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تمدن اسلامی است؛ در این حرکت، شیعه و سنی و پیروان دیگر ادیان شرکت و عشق و ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا(ع) اعلام می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: از ملت عزیز عراق به دلیل پذیرایی گرم و از دولت این کشور به دلیل تسهیل امکانات برای زائران اربعین حسینی تقدیر می‌کنیم و امیدواریم که این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، بابیان اینکه مسئولانی که خود را از دیگران برتر دانسته و از رسیدگی به امور مردم غفلت نمایند، در مسیر تحقق عدالت اجتماعی مانع ایجاد می‌کنند، گفت: جامعه عدالت‌گریز و جامعه‌ای که تحمل اجرای عدالت را نداشته باشد، نمی‌تواند شاهد اجرای عدالت باشد.

وی افزود: عدم همکاری مردم با مسئولان و نشان دادن ضعف از ناحیه مردم، مانع دیگری بر سر راه اجرای عدالت اجتماعی است.

وی بابیان اینکه در بازار مسلمانان نباید ربا، ظلم و دروغ وجود داشته باشد، تاکید کرد: همان‌گونه که از کارگزاران و مسئولان انتظار اجرای عدالت داریم، تک‌تک آحاد جامعه نیز در تحقق عدالت وظیفه‌دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین