کد خبر: ۶۱۱۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

حمله موشکی یمنی‌ها به نیروهای عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شامگاه جمعه اعلام کرد: مرکز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در گذرگاه مرزی "علب" در جنوب غرب این کشور هدف سه موشک قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، این حملات با موشک های "زلزال ۱" صورت گرفته است.

این گذرگاه مرزی در بین استان "الصعده" یمن و منطقه "عسیر" عربستان قرار دارد.

حمله موشکی یمنی‌ها به نیروهای عربستان

عملیات یاد شده، چند روز پس از آن رخ داد که دو پالایشگاه شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان هدف موشکی ۱۰ پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" تاسیسات نفتی و پالایشگاه های بقیق و هجره خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

پالایشگاه استان"بقیق" در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب شهر "الظهران" در منطقه "الشرقیه واقع در شرق عربستان قرار دارد و بزرگ ترین پالایشگاه نفتی جهان است که روزانه ظرفیت فرآوری هفت میلیون بشکه نفت را دارد. این تأسیسات، نفت‌خام ترش را به نفت‌خام شیرین تبدیل و سپس آن را به خلیج‌فارس و دریای سرخ منتقل می‌کند.

این پالایشگاه همچنین ۷۰درصد از کل نفت تولیدی شرکت آرامکو را فرآوری می کند که ۶درصد از کل نفت مصرفی جهان در روز است.

بر اساس برآوردها، ذخیره میدان نفتی "بقیق" ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت تخمین زده می شود.

شهر "هجره خریص" در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از شهر "الهفوف" و ۱۵۰ کیلومتری "ریاض"، پایتخت عربستان واقع است و به لحاظ اداری، در استان "الاحسا" قرار دارد که پالایشگاه آن روزانه ظرفیت پالایش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت سبک را دارد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۶ مرداد سال جاری نیز در واکنش به حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی "الشیبه" وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع در شرق این کشور را هدف حمله قرار داده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
سلام بر شما
به نظر من آمریکا برای اینکه عربستان را بیشتر بدوشه به یمن اصلحه یا پهپاد میده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین