کد خبر: ۶۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

ظریف وارد نیویورک شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست‌های هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همراهی با رئیس جمهوری ایران، دقایقی پیش وارد نیویورک شد.
آفتاب‌‌نیوز :

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سه شنبه با ریاست بنده تیجانی از نیجریه آغاز شد و قرار است نشست این مجمع با حضور سران و مقامات عالی رتبه کشورها از سه شنبه برگزار شود.

محمد جواد ظریف علاوه بر همراهی رئیس جمهوری در این نشست که قرار است روز چهارشنبه به ایراد سخنرانی بپردازد، در دیدارهای دو جانبه رئیس جمهوری شرکت خواهد داشت.

ظریف وارد نیویورک شد

همچنین وزیر امور خارجه با همتایان خود از کشورهای دیگر دیدارهای دو جانبه دارد و در نشست های مختلفی با حضور صاحبنظران سیاسی، خبرنگاران سازمان ملل متحد و مصاحبه های اختصاصی با رسانه های آمریکایی حضور خواهد داشت.

قرار است با کمیسیون مشترک برجام هم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود.

دولت آمریکا به منظور تاثیر گذاری بر فعالیت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر ایجاد محدودیت در تردد هیات ایرانی، روز جمعه اعلام کرد بانک مرکزی و همچنین صندوق توسعه ملی ایران را در فهرست تحریم قرار داده است.

با این حال، فریب و تروریسم اقتصادی آمریکا در طول 40 سال گذشته نشان داده است نه تنها از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاسته نشده، بلکه باعث هم افزایی درونی و همچنین تقویت همکاری های منطقه ای ایران شده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران همچنین در شرایطی در نیویورک حضور دارند که دو بال "تیم ب" ("بنیامین نتانیاهو" و "جان بولتون") شکسته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین