کد خبر: ۶۱۱۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸

توییتر: ۴۵۰۰ حساب که به قطر و ایران حمله می‌کردند را مسدود کردیم/ حساب مشاور سابق بن سلمان هم مسدود شد

تارنمای شبکه اجتماعی توییتر امروز خبر داد که هزاران حساب کاربری از کشورهای امارات متحده عربی، مصر و عربستان را که علیه ایران، قطر و یمن فعالیت می کردند را بسته است. همچنین حساب توئیتری مشاور سابق دفتر سلطنتی عربستان امروز (جمعه) توسط این رسانه اجتماعی مسدود شد. او سابقاً مظنون به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی بود و بر سر همین موضوع برکنار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش توییتر آمده است که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کاربر خاطی علاوه بر حمله به قطر و ایران، مطالبی در حمایت از حکومت عربستان سعودی منتشر می کردند. شرکت خصوصی دات دو (DotDev) که در مصر و امارات فعالیت می کند این حساب های توییتری را ایجاد و مدیریت کرده و با توجه به مدارک به دست آمده، توییتر برای همیشه حساب های این شرکت و کاربران مرتبط با آن را مسدود کرده است.

در ادامه گزارش توییتر همچنین به ۶ حساب کاربری مرتبط با تشکیلات رسانه ای حکومت سعودی اشاره شده که به صورت هماهنگ آنچه که به نفع این حکومت بوده را تبلیغ کرده و خود را روزنامه نگار مستقل جا می زدند.

به گزارش ایرنا، توییتر همچنین خبر داد که حساب کاربری سعود القحطانی مشاور پیشین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مظنون به مشارکت در قتل جمال خاشقچی را به دلیل نقض قوانین این تارنما بسته است.

به نوشته ایسنا، سعود القحطانی، مشاور نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود که امور رسانه‌ای دفتر پادشاهی را در دست داشت.

حساب توئیتری مشاور سابق بن سلمان مسدود شد

در همین راستا، این مشاور سابق به انتشار مواضع رسمی عربستان سعودی در امور مختلف از جمله مناقشه‌ دیپلماتیک با قطر، امنیت و حقوق بشر می‌پرداخته است.

او از بیست‌ودوم اکتبر که از کار برکنار شد، هیچ پیامی در حسابش منتشر نکرده بود اما طبق اعلام منابع به رویترز، همچنان به فعالیت و تأثیرگذاری خود در پشت پرده ادامه داده است.

به گفته دادستان عمومی عربستان، قحطانی در تلاش‌ها برای بازگردانی جمال قاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی دست داشت. مقامات سعودی تاکنون حرفی از بازداشت یا عدم بازداشت او نزده‌اند و منابع می‌گویند که نام او در میان افرادی که منتظر محاکمه هستند، دیده نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین