کد خبر: ۶۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

آسمان تهران غبارآلود می‌شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی فردا (۳۱ شهریور) در برخی مناطق مستعد، گسیل گرد و خاک و آسمان غبار آلود پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران غبارآلود می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

 بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۳۰ شهریور) تجمع غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به دلیل ازدیاد تردد خودرو‌ها در اولین روز کاری هفته می‌شود.

همچنین غلظت آلاینده ازن با تابش خورشید و افزایش دما طی بعد ازظهر امروز بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ روند افزایشی دارد. هرچند با افزایش ناپایداری جوی و افزایش نسبی سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در ساعات پایانی امروز (۳۰ شهریور) با ازدیاد تردد خودرو‌ها در سطح شهر و افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و با کاهش میزان ناپایداری جوی طی شب، شرایط مناسب برای تجمع موقتی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در برخی ساعات صبح فردا (۳۱ شهریور) فراهم می‌شود.

در طول روز نیز با توجه به کاهش دما نسبت به روز قبل شرایط شکل‌گیری آلاینده ازن محدود همچنین با وزش باد شدید و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، ولی در برخی مناطق مستعد گسیل گرد و خاک و آسمان غبار آلود پیش‌بینی می‌شود.

همزمان با افزایش حجم ترافیک در ساعات پایانی فردا (۳۱ شهریور) تجمع غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۹ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۹ همچنان در شرایط سالم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین