کد خبر: ۶۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

بی احترامی به دو مسافر مسلمان در پروازی در آمریکا

دو مرد مسلمان از تگزاس گفتند، به دلیل حضورشان در پروازی، مسافران از پرواز صرف نظر کرده و با پرواز دیگری به مسیر خود ادامه دادند.
بی احترامی به دو مسافر مسلمان در پروازی در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 این اتفاق پس از آن رخ داد که خدمه پرواز گفتند احساس راحتی در پرواز با حضور این دو فرد نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدالرئوف الخوالده و اسلام عبدالله گفتند، علیه خط هوایی "آمریکن" به وزارت حمل و نقل آمریکا شکایت کرده‌اند و از این آژانس فدرال خواسته‌اند تا در این باره تحقیق کند. این دو مرد همچنین گفتند، این خط هوایی آمریکایی علیه آنها تبعیض قائل شده و در پرواز از بیرمنگام، آلاباما به سمت فرودگاه بین‌المللی دالاس به دلیل آنکه آنها مسلمان و از خاورمیانه بودند، این اتفاق افتاده است.

این دو فرد همچنین گفتند: به این دلیل مسافران علیه ما شکایت کردند که یکی از مسافران به یکی از خدمه گفت عبدالله دو بار به توالت رفته و ما در هواپیما به هم دست تکان دادیم.

عبدالله گفت: این بدترین بی احترامی در طول زندگی‌ام بود.

این دو مرد مسلمان سپس توسط اف.بی.آی و اداره امنیت حمل و نقل مورد بازجویی قرار گرفتند.

عبدالرئوف الخوالده نیز گفت: من صدها بار پرواز کرده‌ام و تاکنون مورد چنین بی‌احترامی قرار نگرفته بودم و جلوی مردم من را مورد بازجویی قرار نداده بودند. من واقعا نگرانم تجربه بعدی پرواز من چطور خواهد بود.

در همین حال، سخنگوی این خط هوایی آمریکایی گفت، پرواز این دو مرد به این دلیل کنسل شد که نگرانی‌هایی از سوی یکی از خدمه و یک مسافر مطرح شد. این خط هوایی و سایر شرکای آن الزامی دارند که باید امنیت و نگرانی‌های امنیتی مطرح شده از سوی خدمه و مسافران را جدی بگیرند. این خط هوایی در حال بررسی این اتفاق است و به این دو مرد دسترسی دارد تا تجربیات آنها را بهتر بفهمد.

خطوط هوایی آمریکن قبلا هم به دلیل نوع رفتارش با رنگین پوستان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین