کد خبر: ۶۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

قیمت مرغ باز هم پایین آمد؛ هر کیلو ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در بازار تهران

حجت گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها با افت ۵۰۰ تومانی نسبت به اواخر هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
قیمت مرغ باز هم پایین آمد؛ هر کیلو ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در بازار تهران
آفتاب‌‌نیوز :

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه سیر نزولی قیمت مرغ در بازار استمرار دارد، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی از افت ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده و ۵۰۰ تومانی مرغ گرم نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است که علت این موضوع را باید در ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا جست و جو کرد.

حجت از استمرار روند کاهشی قیمت مرغ تا پایان هفته خبر داد و گفت: با توجه به آنکه در ایام شهریور عمده خرید خانوار به مایحتاج لوازم دانش آموزی اختصاص می‌یابد، از این رو افت تقاضا بر قیمت مرغ در بازار تاثیر گذاشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: باتوجه به ازدیاد نسبی تقاضا در ایام پایان هفته همزمان با واریز حقوق کارمندی و کارگری و اختصاص بخشی از خرید به سمت اقلام مورد نیاز سبد خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ۴ تا ۵ درصد در بازار افزایش یابد.

به گفته وی، با توجه به عرضه مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار انتظار می‌رود که مسئولان دولتی هر چه سریع‌تر تصمیماتی اتخاذ کنند تا مرغداران بتوانند به تولید ادامه دهند چرا که هم اکنون مرغ با نرخ کمتر از ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است که این امر می‌توانند مشکلات متعددی در امر جوجه ریزی ایجاد کند.

حجت با انتقاد از سود بالای سیستم بانکی گفت: اگر به دنبال کاهش هزینه صنعت طیور هستیم، در ابتدا باید هزینه اعتبارات را که از طریق سیستم بانکی به بخش وارد می‌شود، کاهش دهیم چرا که مرغداران علاوه بر نوسان هزینه نهاده‌های دامی با افزایش ۳ برابری هزینه‌های ثابت در بخش ساختمان، تجهیزات و تصفیه خانه آب روبرو هستند که اگر بنابه هر دلیلی هزینه‌های تولید تامین نشود، تجهیزات فرسوده منجر به افزایش هزینه‌های تولید و عدم رقابت با واحدهای پیشرفته می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از تعادل نسبی قیمت نهاده‌های دامی در بازار خبر داد و افزود: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام مقداری، ذرت از انبارهای استانی میان مرغداران توزیع کرد، هم اکنون کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان نرخ مصوب هر کیلو ذرت با احتساب هزینه‌های حمل و نقل را یک هزار و ۶۷۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۷۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد با نرخ مصوب خود ۵ تا ۱۰ درصد اختلاف دارد، ضمن آنکه تفاوت کنجاله سویا با نرخ مصوب کمتر از ۵ درصد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین