کد خبر: ۶۱۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

بازداشت ۶۴ معترض جلیقه‌ زرد در اعتراضات امروز پاریس

پلیس فرانسه امروز (شنبه) برای متفرق کردن معترضان جلیقه زرد به شلیک گاز اشک‌آور در نزدیکی ایستگاه راه‌آهنی در پاریس متوسل شد. پلیس فرانسه ۶۴ تن را در این رابطه بازداشت کرده است.
بازداشت ۶۴ معترض جلیقه‌ زرد در اعتراضات امروز پاریس
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز یک راهپیمایی بدون مجوز دیگر از سوی معترضان جلیقه زرد در منطقه پلاس لمدلن برگزار شد و پلیس هم شروع کرد معترضان را از میدان به سمت ایستگاه راه‌آهن سن لازار بفرستد. برخی از معترضان با پلیس درگیری لفظی پیدا کردند. صدها تن در این اعتراض حضور داشتند.

معترضان به ساختمان ایستگاه راه یافته و از آن عبور کردند. درگیری‌هایی میان آن‌ها با پلیس در داخل ایستگاه رخ داد و در خروجی ایستگاه، پلیس علیه معترضان گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در همین حال، پاریس همزمان با تلاش معترضان ضد دولتی برای از سرگیری جنبش جلیقه زردها علیه بی‌عدالتی اقتصادی و دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در شرایط امنیتی شدیدی به سر می‌برد. چندین درخواست برای اعتراضات در پاریس و از سوی حامیان جلیقه زردها، فعالان محیط زیستی و یک اتحادیه کارگری چپ افراطی مطرح شده است.

مقام‌های پاریس بیش از ۷۰۰۰ پلیس مستقر کرده‌ و معترضان را از حضور در مناطق مرکزی چون کاخ ریاست جمهوری، ساختمان پارلمان، شانزلیزه، برج ایفل و کلیسای نوتردام منع کرده‌اند. امروز ۶۴ معترض بازداشت شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین