کد خبر: ۶۱۱۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴

اتهام‌زنی به سلحشوری، بهای چیست؟

طی یک سال اخیر، پروانه سلحشوری بارها به دلیل نطق‌های انتقادی و بیان حساسیت نسبت به رویدادهای اجتماعی، مورد حمله مخالفانش قرارگرفته است. در جدیدترین نمونه از این حملات، بردارزاده او با عبارت «آقازاده ماساژور» هدف قرار گرفت؛ اما سلحشوری این هجمه را «بهای حمایت از حرف مردم» دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم و اهمیت آن برای هریک از جناح‌های سیاسی، باید در آینده نزدیک منتظر شدت گرفتن رقابت‌های سیاسی باشیم؛ رقابت‌هایی که گاهی از مرزهای سلامت عبور کرده، شکل تقابل و تنازع به خود گرفته و اخلاق را زیر پا می‌گذارد؛ در این مسیر، گویا چهره‌های امیدی مجلس دهم که در طول چهار سال گذشته، نطق‌ها و دیدگاه‌هایشان، حواشی به همراه داشته است، باید کمربندهای خود را محکم ببندند.

#ماساژور

حدود سه روز قبل، هشتگی توییتر فارسی را با سرعت نسبتاً بالایی درنوردید، هشتگی که کاربری به نام بابک قلی‌زاده آن را آغاز کرد. او در این توئیت تصویری از پروانه سلحشوری، نماینده تهران همراه با جمله «هم‌وطنان عزیز به ما رأی بدهید تا شما را ماساژ دهیم» و هشتگ «برادرزاده ماساژور» منتشر کرد. هم‌زمان مطلبی در کانال تلگرامی نقطه‌زن منتشر شد که در آن با ادبیات خاصی ادعا شده بود، یک باند ماساژ به دلیل ارائه خدمات جنسی به مشتریان در تهران دستگیر شده است که مدیریت آن را برادرزاده پروانه سلحشوری برعهده داشته است.

اتهام‌زنی به سلحشوری، بهای چیست؟

ماجرا به اینجا ختم نشد و تعداد زیادی کاربر (بعضا با نام‌های غیرحقیقی)، حمله به سلحشوری را آغاز کردند. حتی برخی همکاران سلحشوری نیز به لشکر مخالفان پیوستند؛ محمدمهدی زاهدی، نماینده اصولگرای کرمان در توئیتی نوشت: «اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. دختر آبی را مستمسک قراردادند، تا جایی که پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب آقازاده ماساژور فرورفته‌اند.» ناصر موسوی لارگانی، دیگر نماینده اصولگرا با همان هشتگ در توئیتی نوشت: «کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به‌جای پرداختن به هجویاتی نظیر دروغ دختر آبی، حواسمان بیشتر به اطرافیانمان باشد.» حمید رسایی، از نمایندگان پیشین و دلواپس مجلس با کنایه خطاب به حامیان سلحشوری نوشت « گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد! یک باند ماساژ جنسی دستگیرشده که سردسته آن برادرزاده پروانه سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نماینده حمله می‌کنند. بله، بی‌شک اگر این اتفاق توسط برادرزاده یکی از ما افتاده بود این جماعت در فجازی امان نمی‌دادند. ولی فرق ما با آن‌ها چیست؟»

برادر سلحشوری: صدای پروانه، صدای مردم است

سرانجام سلحشوری نیز سکوت خود را شکست و در صفحه‌اش نوشت: «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-۱۰) دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.» تورج سلحشوری، برادر این نماینده نیز در یادداشتی به این ادعاها واکنش نشان داد، او ضمن تکذیب این ادعا تأکید کرد: «دوستان اگر خواهر بنده در مجلس انتقاد می‌کند، با تهمت و افترا نباید او را خفه کرد». او در گفت‌وگو با روزنامه همدلی، ضمن اشاره به تأثیر منفی این خبر بر وضعیت خانواده‌اش تأکیدِ کرده «قطعاً شکایت می‌کنم. هم خودم و هم خواهرم این کار را خواهیم کرد ... می‌خواهیم هرطور شده صداهای منتقد را خاموش‌ کنیم؛ حالا با تهمت یا برچسب زدن. این صدای پروانه سلحشوری نیست. این صدای ملت ایران است که این‌ها فکر می‌کنند اگر صدای ایشان را خفه کنند، صدای مردم را خفه کردند. این روش‌ها دیگر کاربردی ندارد و صحیح نیست.»

دفاع امیدی‌ها

البته جدال توئیتری بر سر این موضوع نیز پایان نیافت و گروهی از چهره‌های سرشناس مجلس و دیگر همکاران سلحشوری به مهاجمان پاسخ دادند.

بهروز نعمتی، نماینده تهران در مجلس، در واکنش به این اتفاقات با هشتگ غلط می کنند، نوشت: «عده‌ای قلیل اما صاحب تریبون و ارتش سایبری، به خاطر رسیدن به ایستگاه خانه ملت، برای حذف رقبا از هر روشی استفاده می‌کنند. با نقاب انقلابی‌گری، اخلاق و حریم شخصی را زیر پا گذاشته و توهین و تهمت را گلوله کرده و بر ملاج انسانیت شلیک می‌کنند.» فاطمه سعیدی دیگر نماینده تهران نیز طی توئیتی ضمن ابراز تأسف از این اقدام، آن را تهمت به سلحشوری خواند و نوشت: «ای کاش کسانی که داعیه ارزش‌ها را دارند و قرار بود عصاره فضایل ملت باشند، در چنین گناه بزرگی سهیم نمی‌شدند.» عبدالکریم حسین زاده، هم‌قطار سلحشوری در فراکسیون امید در توئیتی به بهارستانی‌هایی که به مهاجمان پیوسته بودند، واکنش نشان داد و دراین‌باره نوشت « هتک حرمت به وکیل زن، هتک حرمت به زنان ایرانی است، و زیر سؤال بردن نماینده توسط نمایندگان سقوط اخلاقی است. امیدی‌ها از این دو نفر شکایت خواهند کرد؛ اما امیدواریم آقای لاریجانی به پاسداری از مجلس برخیزد که این صدای دهل، صدای گوش‌خراش نابود کردن صدای ملت است.» فرید موسوی، دیگر نماینده امیدی در ادامه واکنش به این اقدامات نوشت« از دروغ بستن به یک زن مسلمان ابایی ندارند، اخلاق و شرافت را پای رقابت‌های حقیر سیاسی ذبح می‌کنند و لاف دین و اخلاق هم می‌زنند. دین‌داری و اخلاق‌مداری لقلقه زبان نیست؛ آقایان، شرافت را گم‌کرده‌اید!»

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران نیز این‌گونه رفتارها را انتخاباتی دانست و نوشت: «پروانه سلحشوری را به شجاعت و صداقتش در دفاع از حقوق حقه ملت می‌شناسیم. انتخابات نزدیک است و آن‌ها تهمت و افترا می‌زنند و از هر روش غیراخلاقی استفاده می‌کنند، چراکه می‌دانند نزد مردم عزت و آبرو دارد. این اقدام از سوی وکلای مجلسی است که بنا بود عصاره فضایل ملت باشد اما چنین سقوط کرده.» حجت نظری، دیگر عضو این شورا نیز زبان به‌نقد مخالفان سلحشوری گشود و این‌گونه توئیت کرد« وقتی پیامبرمان بهتان را از نشانه‌های فسق می‌داند، چطور هتاکان می‌خواهند لکه ننگ تهمتی را که برای رسیدن به غرض‌های سیاسی به پروانه سلحشوری و خانواده برادر جانبازش زدند، از دامن خود پاک کنند؟ برای برخی، جانباز و شهید فقط مستمسک است که ماهی سیاسی بگیرند. این هم مثل تابلوهای شهری!»

این موضع‌گیری‌ها و تکذیب‌ها سبب شد رسایی عذرخواهی کند و منبع آن را نه خود بلکه «باشگاه خبرنگاران جوان» معرفی کند. بااین‌حال زاهدی و موسوی لارگانی همچنان دراین‌باره سکوت کرده‌اند. محمدجواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره ادعای این دو و رسیدگی به آن به ایرنا گفته است: « اگر شکایتی از سوی خانم سلحشوری و یا سایر نمایندگان به هیئت برسد،بررسی خواهیم کرد.»

عقب‌نشینی نکردم

البته این دومین حمله به سلحشوری در هفته‌های اخیر است، هفته گذشته موضع‌گیری او نسبت به ماجرای خودسوزی دختر جوانی در مقابل دادگاه که به «دختر آبی» معروف شد، با انتقاداتی نسبت به محتوای آن همراه شد. اما گروهی از کاربران توئیتر، اقدام به پرونده‌سازی علیه او کردند. آن‌ها با انتشار چهار تصویر از روزنامه رسمی مدعی رانت‌خواری و فساد او و اطرافیانش شدند. گروهی از نمایندگان و صداوسیما نیز خواهان ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع شدند. حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا این نماینده قربانی اتهام‌افکنی‌ها شده است؟

سلحشوری طی یک سال اخیر نطق‌های انتقادی و نسبتاً متفاوتی داشته است. شهریورماه سال قبل در نطق میان دستور خود خواهان بازگشت نظامیان به پادگان‎ها و رفع حصر شد. این اظهارات او با واکنش تند برخی نمایندگان اصولگرا همراه شد؛ حتی 30 تن از آن‌ها در نامه‎ای به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهارات او را «خلاف واقع» و «موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام» دانستند و خواهان رسیدگی شدند. طی ماه‌های اخیر نیز طی دو نطق میان دستور، از نحوه برخورد با مرضیه امیری، خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق، مسعود کاظمی، خبرنگار زندانی، نوشین جعفری، عکاس بازداشتی انتقاد کرد و در نطق دیگری از احکام سنگین قضایی برای بازداشت‌شدگان در تجمع روز کارگر و دانشجویان سخن گفت و خواهان رسیدگی رئیس قوه قضائیه به این موضوع شد.

این نماینده مجلس در مصاحبه‌ای که با روزنامه همدلی داشته، این‌گونه به این پرسش پاسخ داده است که «فقط و فقط بهای زدن حرف مردم را پرداخت می‌کنم. همین‌که حرف دل مردم را می‌زنم. هرقدر هم این‌ها مرا اذیت کردند، عقب‌نشینی نکردم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
2
چه باید گفت؟ جز اینکه باید آب دهانی انداخت بر صورت همه مزدوران ....!!!!!!!!!!!!!!
آنهایی که خدای بزرگ و عظمتش را فراموش کرده اند و برای رسیدن به مطامع دنیوی!!!!! عبد و عبید آدمایی از خودشان حقیرتر می شوند و چه کارها که نمی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین