کد خبر: ۶۱۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

۱۰ حاشیه عجیب از دربی ۹۰+عکس

دربی ۹۰ در آخرین روز تابستان ۹۸، دربی داغ و جذابی نبود. اما به اندازه کافی حواشی و نکات عجیب و غریبی داشت. در این گزارش ۱۰ نکته از حاشیه‌های این بازی فوتبال را بخوانید.
آفتاب‌‌نیوز :

دربی ۹۰ در آخرین روز تابستان ۹۸، دربی داغ و جذابی نبود. اما به اندازه کافی حواشی و نکات عجیب و غریبی داشت. در این گزارش ۱۰ نکته از حاشیه‌های این بازی فوتبال را بخوانید.

۱. یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های این بازی، عملکرد داور مسابقه یعنی موعود بنیادی فر بود. او در نیمه نخست این بازی یک پنالتی مشکوک برای استقلالی‌ها گرفت و همین اتفاق باعث شد عملکرد او بیشتر در بازی دربی زیر ذره بین برود و اکثرا کارشناسان داوری تصمیم‌ او را برای اعلام پنالتی اشتباه بخوانند. علاوه بر این، بازی‌های دربی عموما بازی‌های پرچالش و پر درگیری است و داوران برای کنترل فضا کار سختی دارند. عملکرد بنیادی فر در این باره نیز مورد نقد ویژه رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفت و از این نظر نیز بنیادی فر نمره قابل قبولی نگرفت. در این زمینه نوید مظفری به گروه ورزشی خبرگزاری ایرنا، گفت: عملکرد داور شهرآورد به هیچ عنوان خوب نبود و قضاوت این بازی مناسب بنیادی‌فر نبود. افراد شایسته‌تری در خانواده داوری کشور حضور دارند که باید قاضی شهرآورد از میان آنها انتخاب می‌شد.

۱۰ حاشیه عجیب از دربی ۹۰+عکس

۲. دومین اتفاق ویژه در دربی تعویض اثرگذار کالدرون مربی تیم پرسپولیس بود که پس از ورود به زمین پایش به گلزنی باز شد و حتی بسیاری از پیگیرترین هواداران پرسپولیس هم نمی‌دانستند بازیکنی که در دقیقه ۸۰ بازی با استقلال وارد زمین شد کیست. یک دقیقه بعد این بازیکن گمنام سه امتیاز طلایی برای سرخپوشان به ارمغان آورد. او مهدی عبدی بازیکنی بود که به جای وحید امیری وارد زمین شد و نام و چهره این بازیکن برای بسیاری از اهالی فوتبال ایران ناشناخته است. مهدی عبدی بازیکنی امسال با قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست. این بازیکن در فصل گذشته مسابقات امیدهای تهران با ۲۴ گل، بهترین گلزن مسابقات شد. عبدی ۱۴ پاس گل هم در کارنامه خود داشت.

۳. کابوس پنالتی اما طی دو بازی اخیر دربی استقلالی‌ها را رها نکرده. تمام اتفاقات دربی ۸۹، امروز هم در دربی ۹۰ افتاد!؛ آبی‌ها که در دیدار برگشت فصل گذشته توسط فرشید اسماعیلی پنالتی هدر دادند و با گلزنی احمد نوراللهی بازی را به پرسپولیس واگذار کردند، امروز هم در دقیقه ۲۸ توسط علی کریمی نتوانستند پنالتی را تبدیل به گل کنند تا در باز هم سرخ پوشان ازا ین فرصت نهایت استفاده را ببرند و در دقیقه ۸۱ با شوت مهدی عبدی که به کمر حسینی اصابت کرد، گل برتری را بزنند و صاحب ۳ امتیاز مهم شهرآورد شوند.

۴. استقلالی‌ها اما پس از باخت دوباره نارضایتی خود را از مجموعه مدیریتی استقلال نشان دادند. آنها نیز پس از شهرآورد شعار «رها کن حیا کن» سر دادند.

۱۰ حاشیه عجیب از دربی ۹۰+عکس

۵. از آن طرف علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس هم دوباره خودی نشان داد. بیرانوند که با مهار پنالتی کریس رونالدو در جام جهانی روسیه پیش از این خبرساز شده بود، بعد از اینکه در فصل گذشته پنالتی فرشید اسماعیلی علیه این تیم راهی به دروازه نیافت، اینبار برابر ضربه علی کریمی قرار گرفت.

۶. امروز اما صندلی‌های خالی در ورزشگاه آزادی یکی از نکاتی بود که پیش از این کمتر سابقه داشت. آنطور که خبرنگاران ورزشی گزارش داده‌اند اصلی ترین دلیل مشاهده صندلی‌های خالی در واقع این است که عرضه بلیت کمتر از ظرفیت ورزشگاه انجام شده است. مسئولان فوتبال ایران سعی دارند، بلیت فروشی با روش جدید که فقط از طریق سایت انجام می شود را نهادینه کنند که این مساله باعث وجود صندلی‌های خالی زیادی در بازی امروز شد.

۷. سنگ پراکنی به بازیکن‌های تیم مقابل از سوی تماشاگران هم باز اتفاق افتاد. تا جایی که سنگ پرانی از سوی تماشاگران سبب شد تا «محمد حسین کنعانی زادگان» ‌بازیکن پرسپولیس از ناحیه سر کمی آسیب ببیند و مدتی نیز زمان بازی متوقف شد.

۱۰ حاشیه عجیب از دربی ۹۰+عکس

۸. حاشیه‌های این بازی تا زمان مصاحبه مربیان نیز ادامه داشت. به طوریکه سرمربی پرسپولیس پس از سوال‌های انتقادی خبرنگاران درباره سبک بازی پرسپولیس در شهرآورد ۹۰ با عصبانیت از سالن را ترک کرد. سرمربی پرسپولیس خطاب به خبرنگاران گفت هیچ کدام از سوال‌های شما ژورنالیستی نیست. از آن طرف هم سرمربی استقلال عنوان کرد تیمش در دربی از پرسپولیس بهتر بازی کرده است.

۹. پس از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در شهرآورد پایتخت هم بسیاری از هواداران این تیم در خیابان پایتخت مشغول شادی شدند.

۱۰ حاشیه عجیب از دربی ۹۰+عکس

۱۰. یکی دیگر از نکاتی که باعث شد این دربی را از سایر مسابقات متمایز کند اخبار تایید نشده‌ای است که براساس آن اعلام شد در آستانه بازی استقلال و پرسپولیس، بلندگوی ورزشگاه آزادی خطاب به هواداران استقلال و پرسپولیس گفته: «با توجه به این‌که قرار است در بازی‌های بعدی زنان هم در بازی‌های لیگ و ملی به ورزش‌گاه بیایند از شما خواهش می‌کنیم رعایت کنید و زمینه را برای حضورشان فراهم کنید.»

۱۰ حاشیه عجیب از دربی ۹۰+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین