کد خبر: ۶۱۱۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳

درخشش پوستتان را از این داروی طبیعی بخواهید

این گیاه داروئی با رایحه‌ای فوق‌العاده و طبعی گرم و خشک دارای اثرات بی‌شماری بر سلامتی است.
آفتاب‌‌نیوز :

نعناع یک گیاه داروئی است که دارای تاثیرات درمانی چشمگیری بر مشکلات سیستم گوارش است، تاثیر این گیاه برای کمک به هضم غذا عالی است و اسپاسم و اختلالات هضمی را کاهش می‌دهد. اختلال سوءهاضمه، سندرم روده تحریک‌پذیر، دل‌پیچه، تهوع و اسهال با مصرف این گیاه بهبود می‌یابد. بعلاوه این گیاه در رفع بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بیماری لثه‌ای هم موثر است.

خاصیت ضدسرطانی، رفع خستگی، تسکین سردرد و کاهش علائم آسم از خواص درمانی دیگر این گیاه است. دمنوش نعناع به سلامت پوست کمک می‌کند و برای پاکسازی جوش ها، تسکین خارش پوست و دورکردن حشرات مفید است.

درخشش پوستتان را از این داروی طبیعی بخواهید

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ‌های نعناع به پوستتان درخششی خاص می‌دهد و خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی موجود در برگ نعناع در درمان آکنه موثر است. همچنین به دلیل دارابودن اسانس فوق العاده‌ای که دارد می‌تواند ذهن را فریب داده و موجب کاهش اشتها در فرد شود. از دیگر مزایای این گیاه می‌توان به تاثیر مثبت آن بر خواب و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

به دلیل وجود ماده‌ای به نام منتول در نعناع، این گیاه خاصیت ضددرد هم دارد، از این رو در محل درد به عنوان مسکن قابل استفاده است. این ماده همچنین دارای اثرات ضدالتهابی هم می‌باشد و در درمان بیماری‌های التهابی دستگاه تنفسی مانند آسم، سینوزیت و آبریزش بینی مؤثر است.

دمنوش نعناع برای کاهش التهاب گلو و حنجره در هنگام سرماخوردگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و ضد سرفه هم می‌باشد.

برای تهیه دمنوش نعناع می‌توانید یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، پس از این زمان این دمنوش آماده مصرف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین