کد خبر: ۶۱۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

تصمیم عربستان علیه ایران در سازمان ملل

یک رسانه غربی از تلاش عربستان سعودی برای ایجاد ائتلاف علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.
تصمیم عربستان علیه ایران در سازمان ملل
آفتاب‌‌نیوز :

یورو نیوز در گزارش خود می نویسد: مقام‌های عربستان به دنبال حملات شنبه گذشته به تاسیسات نفتی این کشور (آرامکو) به دنبال متحدانی برای اقدامات هماهنگ برای «مجازات» ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند.

برخی از کارشناسان روابط بین الملل بر این باورند که با وجود اینکه متحدان فعلی عربستان در منطقه یعنی ایالات متحده و امارات عربی متحده علاقه چندانی به درگیری نظامی علیه ایران از خود نشان نمی‌دهند اما اقدامات عربستان ممکن است سبب ایجاد جنگ در منطقه خلیج فارس گردد.

روز شنبه ۲۳ شهریور تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در «بقیق» و «خریص» عربستان هدف حملات پهپادی قرار گرفتند. این حمله عرضه حدود نیمی از نفت عربستان و پنج درصد از نفت جهان را مختل کرد.

پس از حمله شنبه هفته گذشته به دو پالایشگاه شرکت آرامکو در عربستان سعودی تنش میان ایران و متحدان سنتی ایالات متحده در جنوب خلیج فارس به شدت افزایش یافته است.

در حالی که حوثی‌های یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند، واشنگتن و ریاض ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کنند.

ریاض در تلاش برای ایجاد ائتلاف و در حال آماده‌سازی مدارکی برای ارائه به مجمع عمومی است که دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی خود را ثابت کند.

ریاض مدعی شده که سلاح‌های بدست آمده از شمال یعنی ایران پرتاب شده و در تلاش است تا مکان دقیق آن را مشخص کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین