کد خبر: ۶۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

تاثیر بیماری لثه بر بالا رفتن فشارخون

پزشکان بر اساس یک بررسی جدید اظهار داشتند: بیماری لثه با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است.
تاثیر بیماری لثه بر بالا رفتن فشارخون
آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان انگلیسی در بررسی‌های خود دریافتند که مبتلایان به بیماری لثه بیشتر احتمال دارد دچار افزایش فشار خون شوند. در این ارتباط یک رابطه خطی وجود دارد به این مفهوم که هر چه بیماری لثه جدی‌تر باشد احتمال ابتلا به فشار خون نیز افزایش پیدا می‌کند.

یافته‌های این محققان نشان می‌دهد مبتلایان به بیماری لثه باید نسبت به خطراتی که آنان را تهدید می‌کند آگاهی داشته باشند و با اعمال تغییراتی در سبک زندگی همچون ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کنند.

بنابر آمارها ۳۰ تا ۴۵ درصد از بزرگسالان دچار عارضه فشار خون بالا هستند و این بیماری عامل اصلی مرگ زودهنگام در جهان است. همچنین بیماری لثه بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان را درگیر کرده‌ است. فشار خون بالا اصلی‌ترین عامل قابل پیشگیری بیماری قلبی عروقی است و بیماری لثه با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است.

محققان انگلیسی با بیان اینکه فشار خون بالا عامل محرک در بروز حمله قلبی و سکته مغزی در مبتلایان به بیماری لثه است، اظهار داشتند: تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته بود نیز نشان‌دهنده ارتباط بین بیماری لثه و فشار خون بالاست و اینکه درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند عارضه فشار خون بالا را درمان کند، هرچند تا به امروز این یافته‌ها قطعی نبودند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان با بررسی نتایج بدست آمده از ۸۱ مطالعه در ۲۶ کشور جهان دریافتند که بیماری لثه خفیف تا شدید با افزایش ۲۲ درصدی احتمال ابتلا به فشار خون بالا همراه است. همچنین نوع شدید بیماری لثه می‌تواند احتمال ابتلا به فشار خون بالا را حدود ۴۹ درصد افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین