کد خبر: ۶۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵

کیودو: ژاپن از ایران خواست تا نقش سازنده ای در خاورمیانه ایفا کند

یک مقام ارشد دولت توکیو روز سه شنبه گفت: در دیدار نخست وزیر ژاپن با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، توکیو از تهران خواست تا نقش سازنده ای در صلح و ثبات خاورمیانه ایفا کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری کیودو ، "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن در دیدارهای خود در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را از بدتر شدن اوضاع در خاورمیانه در پی حملات به تأسیسات نفتی سعودی که باعث افزایش تنش ها شده است، اظهار داشت.

رسانه ژاپنی به نقل از یک مقام دیپلمات نوشت: نخست وزیر ژاپن همچنین در دیدار با حسن روحانی از ایران خواسته است که مسئولیت خود را در زمینه تأمین امنیت کشتی هایی که از طریق خلیج فارس سفر می کنند انجام دهد زیرا ژاپن به شدت به خرید نفت در منطقه خلیج فارس متکی است.

حسن روحانی نیز در این دیدار بر حفظ و توسعه روابط تهران - توکیو در تمامی زمینه ها تاکید و از تلاش های دولت ژاپن برای حفظ و اجرای کامل برجام تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با نخست وزیر ژاپن که در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، ضمن اشاره به سفر اخیر آقای آبه به تهران، بر پیگیری اجرای هرچه سریعتر توافقات این سفر تاکید کرد.

روحانی همچنین از تلاش های دولت ژاپن برای حفظ و تداوم اجرای برجام تشکر و بر حفظ و توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها و به ویژه روابط اقتصادی تاکید کرد.

روحانی افزود: ژاپن قربانی سلاح هسته ای است و ایران قربانی سلاح شیمیایی، لذا هر دو با سلاح های کشتار جمعی مخالفیم و این موضوع پیوندهای دو کشور و عزمشان برای کمک به حفظ ثبات و امنیت منطقه دوچندان می کند. در این راستا طرح ائتلاف امید یا ابتکار صلح هرمز را فردا در سخنرانی مجمع عمومی ارائه خواهیم داد و انتظار می رود کشورهای دوست نظیر ژاپن ضمن حمایت از این طرح، سایر کشورهای منطقه را نیز به پیوستن به آن تشویق کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین