کد خبر: ۶۱۲۳۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸

در دیدار همزمان روحانی با مکرون و جانسون چه گذشت؟+فیلم و عکس

بوریس جانسون با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، دقایقی به صورت سه جانبه با رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. این دومین باری است که مکرون در نیویورک به دیدار رئیس جمهوری ایران آمد.
آفتاب‌‌نیوز :

"امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس به طور اتفاقی همزمان با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کردند.

بوریس جانسون که طبق برنامه قرار بود با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدار کند، به طور اتفاقی با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مواجه شد و دقایقی به صورت سه جانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

توصیه مکرون و جانسون به روحانی برای دیدار با ترامپ

 
در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ساز مان ملل که در نیویورک در جریان است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به حسن روحانی توصیه کرده‌اند که این فرصت را مغتنم شمارد و با دونالد ترامپ دیدار کند.
 
کاخ الیزه: مکرون بار دیگر با روحانی دیدار کرد
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) نیز اعلام کرد امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه بعد از گفتگو با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود، بار دیگر با حسن روحانی رییس جمهور ایران دیدار کرد.
 
مکرون در این دیدار سه جانبه گفت باید برای کاهش تنش ها از فرصت حضور در نیویورک استفاده کرد.

رئیس جمهوری فرانسه که در ماه های اخیر تلاش‌های میانجیگرانه‌ای برای حفظ برجام و کاهش تنش میان ایران و آمریکا برداشته است، شامگاه دوشنبه نیز با روحانی به مدت یکساعت و 45 دقیقه دیدار کرد.

دو طرف در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید رئیس جمهوری ایران برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" تبادل نظر و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه های مختلف دو جانبه و بین المللی تاکید کردند.

رئیس جمهوری در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

امانوئل مکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش‌های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف‌های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.

رئیس جمهوری فرانسه بر تعامل و گفت‌وگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس - تهران تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه برای شرکت در اجلاس عالی رتبه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد. وی قرار است صبح چهارشنبه در این مجمع سخنرانی کند.

مکرون: شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده است

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده است.

دیدار همزمان روحانی با مکرون و جانسون+عکس

به گزارش چهارشنبه رویترز، مکرون پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: من معتقدم که شرایط برای بازگشت سریع به مذاکرات ایجاد شده است.

وی افزود: علاقه مشترکی برای پیشرفت و ایجاد شرایط کاهش تنش و همچنین تحقق یک توافق بلندمدت وجود دارد. اما این بستگی به اراده دو طرف دارد.

مکرون دوشنبه و سه‌شنبه با روحانی در نیویورک دیدار کرد. رئیس جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد؛ تا ساعات آینده در نیویورک پیشرفتی در مسأله هسته‌ای ایران رخ دهد.

مکرون در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه اکنون زمان انجام مذاکرات میان ایران، آمریکا، قدرت‌های بزرگ و کشورهای منطقه فرا رسیده است، گفت: هدف از مذاکرات همچنین باید برداشتن تمام تحریم ها از ایران باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
2
1
اگر جنگ شود .
اسناد تصویری نشان دهنده موثر نبودن مذاکرات است .
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
2
0
فرصت را خدا باید بده جانسون چاپلوسی ترامپ را میکند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین