کد خبر: ۶۱۲۳۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

به پاس هشت سال دفاع مقدس

اگر چه واژه جنگ یادآور ویرانی است، اما شاید برای ما تداعی کننده فرهنگ استقامت و اتحاد ملی و سازندگی هم باشد، چرا که دفاع از ارزش‌های متعالی و تلاش بران جبران کاستی‌ها همواره قابل تقدیر است. آن روزها صحبت از نام و نشان و ... نبود، آنچه میدان‌دار بود، قیام بود و جهاد .
به پاس هشت سال دفاع مقدس
آفتاب‌‌نیوز :

بهداد منصوری - سی و یکم شهریور ماه ، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و یاد آور هشت سال صبر و استقامت مردم غیور این مرز و بوم در برابر تهاجم رژیم بعث عراق است ، سند افتخار مقاومت و بیانگر سربلندی ایران اسلامی ....

اگر چه واژه جنگ یادآور ویرانی است، اما شاید برای ما تداعی کننده فرهنگ استقامت و اتحاد ملی و سازندگی هم باشد، چرا که دفاع از ارزش‌های متعالی و تلاش بران جبران کاستی‌ها همواره قابل تقدیر است. آن روزها صحبت از نام و نشان و ... نبود، آنچه میدان‌دار بود، قیام بود و جهاد.

در همین دوران بود که عزم واراده ملت ما، هر روز استوارتر شده و نام و نشان سرداران توانمند و برجسته در این سرزمین تنیده شد. امروز تجربه دفاع مقدس، به هیچ کشوری جرات تعدی به ایران را نمی دهد چون این مردم، دنیایی از ایستادگی و ایمان را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

وقتی مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی دانند، این امر بیانگر آن است که هنوز خاکریزهایی در پیش روی داریم که می‌توان با تدبیر کارآمد، از همه آنها سرافرازانه عبور کرد.

آن روز، رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را با حمایت استکبار جهانی علیه ایران آغاز کرد. هنوز هم آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم، قصد انتقام جویی از ایران را دارند. اینجاست که می‌توان از تجربیات یادگاران دفاع مقدس و درایت و هوشمندی آنان در سنگرهای فرهنگی، اقتصادی و نیز در راستای ارتقای آمادگی همه جانبه جامعه بهره جست و مجموعه‌ای برجسته از افتخارات این ملت را در پای پرچم برافراشته ایران اسلامی به عرصه ظهور رساند.

تداوم راه شهدا و ایثارگران، بازشناسی فرهنگ حماسه عظیمی است که افسانه شکست ناپذیری قدرت‌های جهانی را پایان بخشید. بسیارند مردان بی‌ادعایی که با استفاده بهینه از تخصص و تعهد آنان می‌توان از این خاکریزها هم عبور کرد.

شاید به‌رغم همه آثار و مطالبی که درباره دفاع مقدس مطرح شده، هنوز حق مطلب ادا نشده است. آنچه مهم است، ملت ایران با تأسی از فرهنگ مقاومت، این مقطع تاریخی حساس را هرگز فراموش نکرده و با اراده‌ای استوار سال‌هایی پر افتخار را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

دوران دفاع مقدس آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان و حقانیت ایران اسلامی بود و حتی فرهنگ ایثار نباید فقط در دفاع مقدس خلاصه شود. فلسفه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، انتقال ارزشها و فرهنگ غنی آن به نسل جدید و ترویج جوانمردی است.

اگرچه تبیین دستاوردهای دفاع مقدس کار چندان ساده‌ای به نظر نمی رسد، اما نباید فراموش کرد که رسانه ها در این زمینه باید همت بگمارند، همانطور که در آن دوران نیز، بخشی از قدرت ملی و تبلیغاتی ایران به شمار می‌آمدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
resaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
آفرین. نگاشتن ارزش‌ها و واقعیت‌های دفاع مقدس به قلم ساده و شیوا، دلچسب است.
محبوبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
1
0
ترویج و تعمیم فرهنگ مقاومت در هر عرصه‌ای برای جامعه لازم است
به امید اینکه پیرو این فرهنگ غنی باشیم
بهمن
|
France
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
1
واقعا خانواده شهدا جانبازان برگردن تک تک مون حق دارن وظیفه ملی ماست ازشون ممنون وقدردان باشیم ایناهیچ ربطی به هیچ حزب وگروه خاصی نیستن فقط برای ملت وکشورجنگیدن حتي اگر هزارسال هم بگذره نبایدفراموش شوند
درود بر همه جانباختگان و سلحشوران راه وطن یاد و نامشان برا ی همیشه جاوید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین