کد خبر: ۶۱۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

دعوای دموکرات‌ها با ترامپ دلار را ریزشی کرد

با افزایش احتمال استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا، دلار ریزشی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز فرایند تحقیقات و رسیدگی به اتهامات ترامپ در خصوص نقض امنیت ملی خبر داد. این تحقیقات پس از آن آغاز می شود که برخی منابع آگاه گفته اند ترامپ با دستور توقف کمک ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین، از سر گیری این کمک ها را منوط به مجرم شناختن پسر جو بایدن، یکی از اصلی ترین رقبای ترامپ در کارزار انتخاب ریاست جمهوری سال آینده کرده است.

در معاملات روز چهار شنبه بازارهای ارزی جهانی هر دلار به ۱۰۷.۳۶۰۹ ین رسید تا نسبت به روز قبل ۰.۴۸ درصد کاهش یابد. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۷۴۳ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا در یکی از کمترین سطوح سه هفته اخیر باقی بماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد ۰.۲۸ درصد کاهش یافت.

بوریس اشلوسبرگ، استراتژیست ارزی در موسسه " بیک است منیجمنت" گفت: دلار به دلیل ریسک‌های سیاسی تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و احتمال زیادی وجود دارد که تحقیقات به استیضاح ختم شود.

از سوی دیگر پس از آن که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد به رای دادگاه عالی این کشور برای غیرقانونی شناختن تعلیق پارلمان احترام می‌گذارد، ارزش پوند در برابر دلار به ۱.۲۴۶۴ دلار رسید و در بالاترین سطح این هفته خود ایستاد. بوریس جانسون گفته است این کشور را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

به مانند پوند، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی یورو نیز در برابر دلار دست به پیشروی زد تا جایی که هر یورو به ۱.۰۹۹۷ دلار رسید. هر فرانک نیز با افزایش ۰.۵۸ درصدی به ازای ۱.۰۱۲۷ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتایان کانادایی و سنگاپوری خود نسبتا بدون تغییر باقی ماند تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۵۸ و ۱.۳۷۷۲ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین