کد خبر: ۶۱۲۴۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
این حادثه تاکنون ۵ کشته داشته و احتمال افزاش موارد فوتی وجود دارد

خروج قطار از ریل در زاهدان| بیش از ۱۵۰ نفر کشته و زخمی شدند+فیلم و عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با پایان عملیات انتقال مصدومان قطار زاهدان - تهران به بیمارستان‌های زاهدان شمار مجروحان این حادثه به ۱۵۷ تن رسید.  متاسفانه در این حادثه سه مرد و یک زن جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ مسافر قطار زاهدان - تهران در اثر خارج شدن قطار از ریل مجروح شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جوادسالارزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قطار زاهدان - تهران دقایقی قبل در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد. متاسفانه در این حادثه ۴۰ نفر از مسافران قطار مجروح شدند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به منطقه اعزام شدند.مجروحان این حادثه در حال مداوا و انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند.

منطقه شورو در مسیر بادهای شدید و ماسه بادی قرار دارد که هرازگاهی سبب خارج شدن قطار از روی ریل می‌شود.

عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان نیز دراین‌باره به خبرگزاری ایلنا گفته است: ۳ نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون ۱۱ دستگاه آمبولانس از سازمان اورژانس و نیروهای هلال احمر به همراه ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

خروج قطار از ریل در زاهدان/ حدود ۴۰ نفر کشته و زخمی شدند+عکس

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات حادثه خروج از خط قطار مسافری زاهدان - تهران که بعدازظهر امروز در ایستگاه شرو رخ داد، اظهار داشت: قطار مسافری زاهدان - تهران به شماره 725 ساعت 14:50 دقیقه امروز از ایستگاه زاهدان حرکت کرد اما متأسفانه در بلاک نرسیده به ایستگاه راه‌آهن شرو دچار حادثه شد. در این حادثه پنج واگن قطار مسافری از خط خارج شد. بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق اورژانس بر سر صحنه حادثه حاضر شد و اقدام به امدادرسانی به مسافران کرد.

موسوی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است، گفت: اعضای کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن بلافاصله به محل حادثه جهت بررسی‌های اولیه اعزام شدند. طبق اطلاعات اورژانس متأسفانه تاکنون در این حادثه سه نفر جان باخته‌‌اند و 35 نفر مصدوم شده‌اند.

وی افزود: چنانچه اطلاعات تکمیل شود و آمار از سوی اورژانس اعلام شود اطلاعات تکمیلی به مردم اعلام خواهد شد.

احتمال افزایش موارد فوتی به بیش از چهار نفر

رییس سازمان اورژانس کشور نیز گفته است: ساعت 16:20 دقیقه امروز حادثه خروج قطار زاهدان-تهران رخ داد. بلافاصله 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. این حادثه تا کنون 35 مصدوم و 4 کشته داشته و احتمال افزاش موارد فوتی وجود دارد. مصدومان در حال انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند و 80 تخت بیمارستانی در زاهدان به منطور ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در نظر گرفته شده است.

۹۲ مصدوم در حادثه قطار زاهدان-تهران/۵ کشته تاکنون

راشکی؛ مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۶:۲۰ قطار زاهدان-تهران در ۱۰۰ کیلومتری زاهدان، ۲ کیلومتری ایستگاه شورو از ریل خارج شد که تا این لحظه ۱۲ تیم عملیاتی به همراه ۱۲ خودروی عملیاتی شامل ۷ دستگاه آمبولانس، ۳ وانت، یک خودروی تیپ ۱ و یک خودوری تیپ ۲ برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری میزان، وی افزود: تعداد مصدومین ۹۲ نفر بوده که ۳۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و تعداد کشته‌ها هم تا این لحظه ۵ نفر اعلام شده است.

شمار مجروحان حادثه قطار زاهدان به ۱۵۷ تن رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با پایان عملیات انتقال مصدومان قطار زاهدان - تهران به بیمارستان‌های زاهدان شمار مجروحان این حادثه به ۱۵۷ تن رسید.

سید محمد هاشمی شهری نیز چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۶۸ مصدوم در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع)، ۳۴ مصدوم در بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، ۹ مصدوم در بیمارستان بوعلی، ۴۱ مصدوم در بیمارستان نبی اکرم(ص) وابسته به سپاه پاسداران و ۵ مصدوم در بیمارستان تامین اجتماعی بستری شدند.

وی بیان کرد: عملیات انتقال مجروحان این حادثه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۱ دستگاه آمبولانس دانشگاهی، ۷ دستگاه آمبولانس سپاه پاسداران، ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد هلال احمر و ۳ دستگاه آمبولانس نیروی انتظامی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: در این حادثه ۵ سالن قطار از ریل خارج که ۳ سالن به طور کامل واژگون شدند.

منصور بیجار با اشاره به اینکه این قطار نزدیک به ۲۵۰ مسافر و خدمه داشته است، افزود: ۱۰ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس برای انتقال مسافران به محل حادثه اعزام شد. متاسفانه در این حادثه سه مرد و یک زن جان خود را از دست دادند. ۲ نفر از مصدومان این حادثه نیز به علت شدت ضربات وارده به اتاق عمل منتقل شدند که حال آنان وخیم گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوگاه فاطمه الزهرا(س)زاهدان برای اسکان مسافران این قطار حادثه دیده در نظر گرفته شده، ادامه داد: ۲ دستگاه ماشین آتش‌نشانی، یک بالگرد، ۴ تیم امداد و نجات هلال احمر، و هشت وسیله نقلیه سنگین شامل، کامیون، بولدوزر، لودر و جرثقیل به محل واژگونی قطار اعزام شده بود.

بیجار از عموم مردم درخواست کرد تا از تجمع در مقابل بیمارستان‌ها خودداری کنند.

کشته‌های حادثه قطار زاهدان به ۵ نفر رسید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر خارج شدن قطار زاهدان - تهران در محدوده ایستگاه شورو، چهار مرد و یک زن جان خود را از دست دادند.

عبدالرحمن شهنوازی روز پنجشنبه اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر دیروز در فاصله ١٠٠ کیلومتری از مسیر زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد. تعداد مسافران قطار زاهدان - تهران ٢٥٠ نفر بود که از این تعداد علاوه بر پنج نفر کشته ۱۵۷ نفر نیز مجروح شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت خروج قطار از ریل در دست بررسی است افزود: مجروحان این حادثه در بیمارستان‌های زاهدان در حال دریافت خدمات درمانی هستند. یک تیم از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بعد از اعزام به سیستان و بلوچستان از نزدیک در حال بررسی دقیق علت بروز حادثه است.

۱۱۰ مصدوم حادثه ریلی زاهدان از بیمارستان ترخیص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: ۱۱۰ مصدوم حادثه ریلی زاهدان - تهران بعد از دریافت خدمات اولیه پزشکی امروز/پنجشنبه/ از بیمارستان‌های زاهدان مرخص شدند.

محمد هاشمی شهری اظهار داشت: خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل ۱۵۷ نفر مصدوم برجا گذاشت که بلافاصله به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

وی ادامه داد: بیماران بدحال نیازمند خدمات خاص این حادثه نیز برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان منتقل شدند.

این خبر به روزرسانی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
8
بادهای شدید و ماسه بادی قرار دارد که هرازگاهی سبب خارج شدن قطار از روی ریل می‌شود.

حق مسافر است جلوی قطار یک واگن کنترل جلوتر , مسیر را برای امدن لکوموتیو چک کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
7
خیلی جالبه میگن هراز گاهی این اتفاق می افتد و جان هموطنان عزیزمان از دست میرود و مسولینی که آقای جنتی دست از آنها شسته کار خاصی انجام نمی دهند
خدا این ملت به بزرگی خودش حفظ کند
بنده به همه هوطنانم از بابت غم از دست دادن عزیزانمان تسلیت عرض می کنم و برای خانواده های عزادارشان صبر شکیبایی از خدا بزرگ خواهانم
روحشان محشور با اولیاء الهی.
از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
4
به هم وطنان خوبم در سیستان و بلوچستان تسلیت می گم.
سارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
4
واقعا جای تاسف دارد خداوند به خانواده های آنها صبر عنایت کند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین