کد خبر: ۶۱۲۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷

توضیح روحانی درباره پیام محمد بن‌سلمان

در نشست خبری امروز رییس جمهور در نیویورک، روحانی ازسال پیام بن سلمان به ایران از طریق نخست وزیر پاکستان را تائید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرنگاری با اشاره به اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر درخواست رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان از وی برای میانجیگری بین ایران و این کشورها، پرسید آیا امکان صحبت برای حل مشکلات و پایان دادن به جنگ خونین در یمن وجود دارد؟

روحانی در پاسخ با اشاره به اینکه در ملاقات با آقای عمران خان هر دو مسأله مربوط به عربستان و آمریکا مطرح بوده و ایشان نکاتی درمورد مذاکراتش با مقام های دو کشور بیان کرده است، گفت: اعتقاد ما بر این است که باید به جنگ یمن خاتمه داده شود زیرا به نفع کسی نیست و ما باید در منطقه دنبال صلح برویم.

توضیح روحانی درباره پیام محمد بن‌سلمان

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل ایران با عربستان عمدتاً به مسأله یمن برمی گردد، اظهار داشت: اگر در یمن آتش‌بس برقرار شود، مسائل ما هم با عربستان در یک روال سریع‌تری به نتیجه می‌رسد.

روحانی با بیان اینکه جنگ یمن به نفع کسی نیست، خاطرنشان کرد: با آقای عمران خان در تماس خواهیم بود و آنطور که خواسته بود راجع به مسایل دیگر گفتگویمان را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان این نشست خبری ابراز امیدواری کرد که صلح و امنیت در جهان و منطقه به عنوان هدف نهایی که همه ما داریم، در دسترس همگان قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین