کد خبر: ۶۱۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

رئیس‌جمهور اندونزی خواستار خویشتن‌داری پلیس کشورش شد

رئیس‌جمهور اندونزی امروز (جمعه) با وعده تحقیق درخصوص جان باختن دو دانشجو در تظاهرات اخیر این کشور، خواستار خویشتن‌داری نیروهای پلیس شد.
آفتاب‌‌نیوز :

تظاهرات مذکور که از روز دوشنبه در اعتراض به لایحه‌های جدید دولت در بسیاری از مناطق اندونزی شکل گرفته است، تاکنون بیش از 300 مجروح تنها در خود جاکارتا، پایتخت این کشور بر جای گذاشته است. عفو بین‌الملل، بررسی آنچه را که خشونت "گسترده" پلیس این کشور در استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش می‌نامد، خواستار شده است.

خشم معترضان اندونزیایی، بیشتر درخصوص طرح قانون جدیدی است که به گفته فعالان، آژانس ضد فساد این کشور را محدودتر می‌سازد و علاوه بر سخت‌گیری‌های جنسی، اهانت به مقام رئیس‌جمهوری را جرم تلقی می‌کند.

طی تظاهرات روز پنجشنبه، دو دانشجو در شهر کندری (واقع در استان سولاوسی اندونزی) جان خود را از دست دادند. دلیل مرگ یکی از این دانشجویان، زخم‌های حاصل از شلیک گلوله گزارش شده است.

به گفته مقامات، دانشجویی دیگر در جاکارتا، طی اعتراضات روز سه‌شنبه تحت جراحت شدید از ناحیه سر قرار گرفته بود.

پایتخت اندونزی امروز نیز شاهد برگزاری تظاهرات دیگری با ابعاد کوچکتر نسبت به روزهای قبل و بدون بروز درگیری بود. به گفته تیتو کارناویان، رئیس پلیس اندونزی، دست کم 200 نفر از زمان آغاز تظاهرات تحت بازداشت درآمده‌اند.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی، روز پنجشنبه از قصد خود مبنی بر لغو قانون جدید ضد فساد صحبت کرد. او امروز گفت دستور داده تا درخصوص مرگ دو دانشجوی مذکور، تحقیقاتی صورت گیرد: "به رئیس پلیس ملی گفتم که نباید پرسنل او رفتار سرکوب‌گرانه داشته باشند".

به گفته کارناویان، ماموران اجازه استفاده از سلاح گرم و دیگر تسلیحات خطرساز را جهت آرام کردن تظاهرات ندارند.

طی ماه آینده، ویدودو برای بار دوم تصدی ریاست جمهوری را پس از پیروزی در انتخابات بر عهده خواهد گرفت.

طبق گفته ویرانتو، وزیر امنیت اندونزی، تظاهرات دانشجویان توسط گروهی که قصد ایجاد اختلال در مراسم تحلیف ویدودو را دارند، مصادره شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین