کد خبر: ۶۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
پویش ملی بومی سازی قطعات سایپا به ثمر نشست

38 قطعه از قواي محركه محصولات سايپا داخلی سازي شد

گروه خودروسازي سايپا با اجراي پروژه ملي بومي‌سازي قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست 38 قطعه از مجموعه‌هاي موتور، گيربكس، اكسل و EMS محصولات سايپا را با كمك شركت‌هاي ايراني، در داخل كشور توليد كند.
38 قطعه از قواي محركه محصولات سايپا داخلی سازي شد
آفتاب‌‌نیوز :

پروژه داخلي‌سازي قطعات مربوط به گيربكس، موتور، اكسل و EMS محصولات خانواده تيبا، موتور، اكسل و EMS محصولات خانواده پرايد و همچنين قواي محركه وانت زامياد با پيشرفت بين 30 تا 100 درصدي پروژه در شركت‌هاي توليدكننده داخلي به اجرا درآمده و قرار است نياز محصولات گروه خودروسازي سايپا را برطرف كند.

قطعاتي نظير مجموعه دنده برنجي خودرو، واشر سرسيلندر، دينام، رگولاتور و دريچه گاز، ديسك و صفحه كلاچ، سنسور اكسيژن، انژكتور، مدولاتور، مجموعه پلوس خودرو و چندين قطعه ديگر مربوط به قواي محركه، از جمله قطعاتي هستند كه توسط مگاموتور سايپا بومي‌سازي شده‌اند.

با داخلي‌سازي قطعات مذكور، تاكنون به‌ازاي هر دستگاه محصول از خانواده پرايد و تيبا، 290 يورو صرفه‌جويي ارزي براي گروه خودروسازي سايپا محقق شده است.

براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، قرار است اين قطعات با تيراژ توليد روزانه بين 20 تا هزار و 500 عددي، نياز گروه خودروسازي سايپا را تحت پوشش قرار داده و اين گروه را از واردات قطعات مذكور از بازارهاي خارجي بي‌نياز کند.

 

منبع: سايپانيوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین