کد خبر: ۶۱۳۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

نفتکش استنا ایمپرو وارد دبی شد

نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" پس از آزاد شدن و ترک ایران، امروز (شنبه) وارد بندر دبی شد و در آنجا پهلو گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز، اریک هانیل رئیس اجرایی شرکت نفتکش استنا ایمپرو اعلام کرد: این نفتکش پس از آزاد شدن، وارد بندر دبی امارات شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز گذشته (جمعه) از رفع توقیف این نفتکش انگلیسی و آغاز حرکت آن از لنگرگاه بندرعباس در ساعت ۹ صبح خبر داد .

وی افزود: پرونده حقوقی نفتکش انگلیسی در دادگستری هرمزگان باز است و مراحل قضایی خود را می‌گذراند.

روز جمعه (۲۸ تیرماه)، نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

شناور تانکر مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

اواسط شهریورماه ۹۸ و در پی درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی (ITF) در خصوص دیدار با خدمه این شناور نفتکش در بندرعباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از «ITF» و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهادهای نظارتی از جمله مراجع قضایی، بازدیدی از شناور انگلیسی داشت.

طبق نتایج بررسی‌هایی که براساس مفاد کنوانسیون کار دریایی MLC و حقوق بین الملل دریایی صورت گرفت، وضع تمامی کارکنان این کشتی خوب و مناسب ارزیابی شد، هیچ مشکلی از نظر امکانات رفاهی و غذایی برای آن‌ها وجود نداشت و خدمه شناور در شرایط مطلوبی قرار داشتند تا اینکه صبح روز گذشته (جمعه) این کشتی راهی آب های بین المللی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین