کد خبر: ۶۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

ارز صادر کنندگان را با نرخ نیمایی می‌خریم

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد که صرافی این بانک ارز صادرکنندگان را به نرخ نیمایی می‌خرد و رفع تعهد ارزی آنها را نهایی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی صالح‌آبادی در نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های امروز صادرکنندگان ما به عراق جابه‌جایی ارز است که با توجه به محدودیت‌های بانکی شرایط برای این انتقال سخت شده است. حضور ما در عراق اهمیت بسیاری دارد و ما تلاش می‌کنیم که در این عرصه امکانات لازم را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این بانک توان دریافت ارز در عراق و جابه‌جایی آن را دارد، اظهار کرد: ما امکان آنکه ارز صادرکنندگان را در عراق بگیریم و در کشورهایی مانند امارات یا ترکیه مبلغ مورد نظر را به آنها تحویل دهیم، پیدا کرده‌ایم. از سوی دیگر امکان دریافت ارز در عراق و تحویل ریال در ایران نیز فراهم شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: طبق مصوبه بانک مرکزی صادرکنندگان مجاز هستند که 20 درصد از صادرات خود را با اسکناس وارد کنند. ما می‌توانیم این ارز را از طریق سامانه سنا خریداری کنیم و همان روز به حساب صادرکننده واریز کنیم.

به گفته وی، این بانک توانسته با رابطه خوبی که با صندوق ضمانت صادرات دارد به شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در عراق تا سقف 200 میلیون دلار تسهیلات بدهد و تلاش بر این است که این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین