کد خبر: ۶۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

نامزد ریاست جمهوری آمریکا: ترامپ عامل شعله‌ور شدن نفرت است

نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ را عامل شعله‌ور شدن نفرت نژادی و مذهبی در این کشور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

«کاملا هریس» سناتور آمریکایی و نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور شنبه شب در کنفرانسی گفت: ما باید با صراحت درباره واقعیت‌های مربوط به نژادپرستی، یهودستیزی و اسلام‌هراسی و آنچه این‌ها به بار آورده‌اند، صحبت کنیم.

هریس تاکید کرد که آتش این نوع نفرت‌ها توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که اشغال‌کننده کنونی کاخ سفید است، زبانه کشیده است.

برنامه‌ها و رویکردهای خاص ترامپ در موضوع نژادپرستی و تفرقه‌افکنی میان اقلیت‌ها و مهاجران مختلف این کشور نیز گسترده است. در این رابطه می‌توان به حملات مسلحانه در ماه‌های اخیر و اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه اشاره کرد که سبب شده تا شدت واکنش‌ها به این رویکرد ترامپ افزایش یابد.

البته دامنه این موضوع از همان اوایل آغاز فعالیت ترامپ در کاخ سفید با طرح ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا و مکزیک زده شده تا او بتواند به وعده‌ انتخاباتیش عمل کند و این مساله شروع اختلافات با نمایندگان دموکرات بود.

ترامپ بارها در سخنان خود مکزیکی‌ها را به دلیل عدم حفاظت از مرزهای مشترک با آمریکا مورد سرزنش قرار داده و مهاجران این کشور را متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر نامیده بود.

وی با توجه به انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز تلاش دارد بار دیگر موضوع مهاجران را به مساله‌ای انتخاباتی تبدیل کند.

در ادامه این رویکرد، بیان سخنان نژادپرستانه علیه شماری از نمایندگان زن مهاجر و رنگین پوست دموکرات و تاثیر اظهارات او در میان نژادپرستان و مهاجرستیزان این کشور که خود عاملی برای تحریک به حملات مسلحانه مختلف علیه این قشر شده،‌ سبب شده است تا رئیس جمهوری کنونی آمریکا در نوک پیکان انتقادهای گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و غیرسیاسی ایالات متحده قرار گیرد.

حمله و کشتار مسلحانه علیه مردم در آمریکا با توجه به سیاست‌های حمایتی ترامپ و نمایندگان جمهوری‌خواه از قانون حمل اسلحه در این کشور سبب شده از رئیس جمهوری آمریکا و هم حزبی هایش به عنوان عاملان ترویج خشونت و منفعت‌طلبی مالی در نتیجه حمایت‌های مالی انجمن ملی سلاح آمریکا از نمایندگان مختلف این حزب،‌ یاد شود.

این رویکردهای ترامپ در نژادپرستی سبب شده تا نامزدهای مختلف دموکرات از جمله «کوری بوکر» در سخنرانی خود از آن برای راهبرد تبلیغاتی استفاده کنند.

وی، نژادپرستی و سفیدبرترپنداری را یک موضوع امنیت ملی دانسته و خشونت‌های مختلف از جمله حمله‌های اخیر با ده‌ها کشته و زخمی را در نتیجه چنین رویکردی توصیف کرده است.

«برترپنداری نژاد سفید به رهبران سیاسی اجازه می‌دهد وعده ساخت دیوار دهند، ‌در حالی که بیمارستان‌ها، مدارس یا زیرساخت‌ها را بنا نمی‌کنند.»

چنین سخنانی از سوی دیگر نامزدهای دموکرات با هدف به چالش کشیدن و انتقاد از این سیاست‌های ترامپ، تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین