کد خبر: ۶۱۳۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

ورود نزدیک به 5 میلیون گردشگر به منطقه آزاد انزلی

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از ورود افزون بر چهار میلیون و 480 هزار گردشگر به این محدوده در نیمه نخست امسال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مجید فاتحی اظهار داشت: این تعداد گردشگر در مقایسه با 4 میلیون و 55 هزار گردشگر ورودی به این منطقه در نیمه نخست پارسال نشان دهنده افزایش 10 درصدی است.

وی خاطرنشان کرد:وجود تنوع گسترده ای از امکانات و جذابیت های متعدد برای گذران لحظات خوش برای گردشگران و اجرای برنامه های فرهنگی، نمایشگاهی و جشنواره ای این منطقه را به کانون گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه ابتدایی سال جاری فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان 1686 گردشگر خارجی بود، اضافه کرد: از سوی دیگر در نیمه نخست سال 98 مجموعه های اقامتی محدوده منطقه میزبان 388 هزار و 744 گردشگر بود که هتل ها و اماکن اقامتی این منطقه را برای اقامت انتخاب کرده بودند.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص تداوم روند افزایشی جذب و ماندگاری گردشگران ورودی به محدوده تجاری و گردشگری این منطقه افزود: این مهم در سایه ایجاد زیرساخت های متنوع گردشگری از سوی این سازمان و بخش خصوصی، در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، نمایشگاهی و جشنواره های مختلف به دست آمده، روندی که در کل محدوده منطقه با هدف بهره گیری از همه ظرفیت های گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

فاتحی در ارتباط با برنامه های فرهنگی، نمایشگاهی، گردشگری و ورزشی این سازمان در نیمه نخست سال جاری گفت: جشنواره های ترنم بهار در ایام نوروز و ترنم دریا در فصل تابستان، بهمراه نمایشگاه های صنایع دستی و نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف کاری، برپایی همایش های ملی در مرکز نمایشگاهی و همایش های منطقه، به همراه برگزاری مسابقات ورزشی حرفه ای و ورزش های همگانی در کنار اجرای تئاتر خیابانی و نمایش های آئینی از جمله مهمترین این برنامه ها بود.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، طی این مدت جشنواره های موسیقی پاپ، اجرای های موسیقی سنتی و فولکلور نیز در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر ایجاد خاطره های بصری خوب از منطقه آزاد انزلی، لحظات خوش موسیقایی نیز برای گردشگران منطقه در بستر تنوع سبک های موسیقی فرآهم شود.

جانشین ستاد خدمات گردشگری منطقه آزاد انزلی رویکرد برنامه های فرهنگی، نمایشگاهی این سازمان را افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ غنی مردم نقاط مختلف گیلان زمین، افزایش نشاط و شادابی عمومی و خانوادگی مسافران عنوان و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تأمین امنیت گردشگران از طریق حضور نیروهای امداد و نجات، ناجیان غریق، هلال احمر و اورژانس بهمراه نیروی انتظامی و آتش نشانی بخش لاینفک خدمات ارائه شده از سوی این سازمان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های استانی و کشوری، تبلیغات و اطلاع رسانی لازم در خصوص برنامه ها و امکانات موجود در این منطقه انجام شد، اظهار داشت: وجود بزرگترین و مجهزترین مجموعه طرح ساحلی شمال کشور، اسکله تفریحی مارینا، استخر ساحلی، مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم بعنوان بزرگترین آکواریوم کشور که از سوی سرمایه گذار خارجی احداث شده، بهشت پرندگان،نورپردازی منطقه، پارک های جنگلی در سطح روستاهای منطقه و امکاناتی همچون اتوبوس دریایی، پاراموتور، پاراسل و جت اسکی و سایر تفریحات دریایی از جمله مهمترین امکانات گردشگری موجود در این منطقه می باشد.

فاتحی اضافه کرد: مجموعه ورزش های ساحلی قایقران بهمراه وجود ۱۷ هتل، ۱۲۰مسافرکاشانه و اقامتگاه بوم گردی با قابلیت پذیرش شش هزار و 340 نفر تخت و ۶۵ رستوران و اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های روستایی به عنوان ظرفیت های اقامتی و پذیرایی؛ مجموعه امکانات، خدمات و برنامه های این سازمان برای ایجاد لحظات مفرح و شاد برای گردشگران منطقه را تشکیل می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
بازدیدازسایت آکواریوم برای هرنفر54000واقعا منطقی نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین