کد خبر: ۶۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶

دستگیری ۹ نفر از عوامل کانال "اعمک"

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری ۹ نفر از عوامل کانال "اعمک" و سایر کانال های تلگرامی ضد امنیت ملی در استان کردستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی آزادی، امروز (شنبه 6 مهرماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: کانال اعمک ابتدا فعالیت خود را با شعار افشای عملکرد مدیران استان کردستان آغاز کرد که واقعیت این کانال تهمت و افترا به مدیران دستگاه های دولتی بود.

وی افزود: براساس شکایت شاکیان شامل ۱۵ نفر شخص حقیقی و ۱۰ نفر شخص حقوقی بر علیه این کانال، پیگیری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

دستگیری ۹ نفر از عوامل کانال

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان عنوان کرد: بعد از بررسی های لازم مشخص شد که گردانندگان این کانال افراد داخلی بوده اند که بعد از شناسایی ۹ عنصر فعال کانال دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: افترا، تهمت، سلب آسایش عمومی، دلسرد کردن مردم نسبت به مدیران نظام، ارتباط با گروهک های معاند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با گروهک های معاند، افشای نام افراد وابسته به نظام برای هدایت اقدامات تروریستی، اختلافات قومی و مذهبی، اخاذی و تهدید از جمله جرائم عوامل این کانال است.

سردار آزادی، قلمفرسایی در سایت های "آنتی دادگستری"، "آمدنیوز"، "اعمک"، "که سایه تی" و ... از دیگر جرائم این افراد می باشد که در حال حاضر در بازداشت موقت بسر می برند.

وی اعلام کرد: پیگیری تا رسیدگی نهایی پرونده و صدور حکم نهایی ادامه دارد که بعد از رسیدن به مرحله کیفرخواست در خصوص پرونده این افراد اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

سردار آزادی به تعداد گذرنامه‌های صادرشده اشاره و بیان کرد: ۳۳ هزار و ۶۷۳ فقره گذرنامه در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:‌ در این مدت ورود اتباع خارجی از طریق استان کردستان به کشور ۱۷۵ هزار و ۹۴۱ نفر بوده که در مقایسه با ۸۸ هزار و ۶۶۷ نفر ۶ ماهه اول سال گذشته ۹۸ درصد افزایش یافته که نشان دهنده امنیت بالای استان کردستان است.

فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: ۸۶ درصد پرونده‌های ارجاع شده در این مدت به مشاوره در مراکز انتظامی منجر به صلح و سازش شده و از ورود آن به دادگستری جلوگیری شده است.

وی اعلام کرد: در شش ماهه اول گذشته ۷۲۴ کیلوگرم انواع مواد افیونی در استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

سردار آزادی با بیان اینکه تاکید پلیس بر دستگیری خرده فروشان مواد مخر بوده است افزود: همزمان با بازگشایی مدارس ۹۸ نفر از معتادان متجاهر هم جمع‌آوری و دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد افراد دستگیر شده در رابطه با جرایم فضای مجازی ۱۳۰ درصد افزایش یافته که بیشتر پرونده‌ها در رابطه با جرایم مالی بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان با اعلام اینکه از 14 تا 20 مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است، افزود:‌ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی گلزار شهدا، صبحگاه مشترک، نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی با مشارکت جامعه دانشگاهی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی یادآور شد:‌ دیدار چهره به چهره فرماندهان انتظامی با مردم، ارائه خدمات مضاعف به شهروندان در مراکز خدمات درمانی، تجلیل از بازنشستگان و خانواده کارکنان نیروی انتظامی و کوهپیمایی و پیاده‌روی از جمله دیگر برنامه‌های هفته ناجا در استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین