کد خبر: ۶۱۳۱۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
توسط دولت سوئیس صورت گرفت؛

حراج خودروهای گران‌قیمت یک آقازاده+تصاویر

در میان خودروها هفت دستگاه فراری، سه دستگاه لامبورگینی، پنج دستگاه بنتلی و یک دستگاه مازراتی و یک دستگاه مک لارن به چشم می‌خورند.
آفتاب‌‌نیوز :

۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ به دستور "تئودورین اوبیانگ" پسر دیکتاتور حاکم بر گینه استوایی، یازده خودروی گران‌قیمت و لوکس وارد باند فرودگاه ژنو شدند تا با کمک یک هواپیمای باربری سوئیس را ترک کنند.  با این حال، دادستانی ژنو دستور توقیف خودروها را داده بود، زیرا علیه اوبیانگ پرونده‌ای مربوط به فساد، پولشویی و اختلاس در اموال عمومی گشوده شده بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اکنون رسانه‌های خبری از حراج این خودروها و قصد دولت سوئیس برای فروش آن خبر داده‌اند. ارزش این کلکسیون از خودروهای اکثرا اسپورت گران‌قیمت ۱۸.۷ میلیون دلار اعلام شده است.

حراج خودروهای لوکس یک آقازاده+تصاویر

روزنامه "گاردین" گزارش داده در میان خودروها هفت دستگاه فراری، سه دستگاه لامبورگینی، پنج دستگاه بنتلی و یک دستگاه مازراتی و یک دستگاه مک لارن به چشم می‌خورند.

گران‌ترین خودرو در این مجموعه لامبورگینی با قیمتی حدود ۵.۲ تا ۶.۲ میلیون دلار است.

پدر این آقازاده گینه‌ای بیش از چهار دهه است که قدرت را در اختیار دارد.

گینه استوایی از کشورهای نفت‌خیز آفریقای مرکزی با جمعیتی برابر با ۸۵۰ هزار نفر است. علیرغم ثروتمندبودن این کشور، بخش اعظم ساکنان آن در فقر به سر می‌برند.

پدر تئودورین با نام کامل "تئودور اوبیانگ انگوئما مباسوگو" دومین رئیس‌جمهور این کشور بعد از استقلال این کشور از اسپانیا در سال ۱۹۶۸ است. او در سال ۱۹۷۹ با کودتا علیه عموی خود و اعدام او به قدرت رسید و از ثروتمندترین سران کشورهای جهان است.

طبق شاخص دموکراسی "اکونومیست" اوبیانگ پدر جزء پنج دیکتاتور منفور جهان محسوب می‌شود و بر اساس بررسی‌های سازمان مردم‌نهاد "شفافیت بین‌الملل" این کشور یکی از فاسدترین کشورها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
44
خدا، کی خودروهای آقازاده های ایران حراج میشه...
مرتضی علی
|
Russian Federation
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
12
نظری هم به آقازاده های ایران بیاندازید.. خدای نکرده کم نیاورنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
8
اول از بچه های ..... شروع کرد تا بچه های دیگه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین