کد خبر: ۶۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

ماجرای ۲۰۰ لپ‌تاپ جنجالی و دستور وزیر ارتباطات

 اواخر هفته گذشته شایع اهدای ۲۰۰ لپ‌تاپ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نهاد ریاست جمهوری منتشر شد. وزیر ارتباطات که قول پیگیری این موضوع را داده بود، اکنون اعلام کرد: از مدیرعامل همراه اول که تجهیزات داده بود خواستم دیگر تکرار نشود و آن تجهیزات برای هوشمندسازی مدارس سیستان و بلوچستان به کار گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

آذری جهرمی خبر اهدای ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ به نهاد ریاست‌جمهوری را در حاشیه جلسه هیات دولت تکذیب کرد و قول داد مسئله رخ داده را بررسی کند.

وزیر ارتباطات دقایقی قبل در اینستاگرام خود نوشت: من که با مردم مطلب پنهان و محرمانه‌ای ندارم. گفته بودند «جهرمی ۲۰۰ تا لپ‌تاپ به نهاد ریاست جمهوری هدیه داده است!». دروغ محض برای پوشاندن فسادهای خود! من هیچ اطلاعی نداشتم.

آذری‌جهرمی: به من تهمت می‌زنند تا فسادهای خودشان را بپوشانند

خواستم که به جدیت پیگیری کنند. امروز مسئول مربوطه نهاد نامه زد و عذرخواهی کرد. از مدیرعامل همراه اول که تجهیزات داده بود خواستم دیگر تکرار نشود و آن تجهیزات برای هوشمندسازی مدارس سیستان و بلوچستان به کار گرفته شود.

او در ادامه توضیح داد: همه می‌دانند که درباره‌ حق‌الناس با کسی تعارف ندارم! با این تهمت‌های ناروا نمی‌توانید ذهن مردم را از واقعیت‌های فسادها منحرف کنید. اصلا من قاتل بروسلی، اما هم پایان وَس و دزدی‌های ارزش افزوده را پیگیری می‌کنم و هم آن پنج هزار میلیارد تومانی که در واگذاری مخابرات از مال مردم که معلوم نیست تکلیفش چه شده! راستی، تازه اول کار است.

وزیر ارتباطات در صفحه خود نامه‌های رد و بدل شده بین وزارت ارتباطات و همراه اول را منتشر کرد. اولین نامه در تاریخ ششم مهرماه به مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار زده شده با این مضمون: به تبعیت از نظر وزیر ارتباطات برای جلوگیری از هرگونه فرآینده‌ای مشابه و تامین تجهیزات از منابع دیگر، از پذیرش حمایت آن شرکت پوزش می‌طلبیم و درخواست می‌شود نماینده‌ای به منظور عودت تجهیرات معرفی کنید.

در قسمتی از نامه بعدی که همان روز از سوی شرکت ارتباطات سیار به دفتر وزیر ارتباطات ارسال شده آمده است: «از آن جا که دسترسی به حضرتعالی میسر نبود، موضوع از طریق حوزه وزارتی پیگیری شد و پاسخ استمزاج این بود که در صورت وجود روال قانونی در شرکت ارتباطات سیار، بلامانع است. بدینوسیله از شرایط مستحدثه عذرخواهی نموده و نامه استرداد تجهیزات مذکور به شرکت ارسال شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین