کد خبر: ۶۱۳۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

توصیه یک نماینده مجلس به دستگاه دیپلماسی کشور

نماینده مردم گرگان و آق قلا به دستگاه دیپلماسی کشور توصیه کرد از هر گونه بهانه دادن به ایجاد تنش و بروز جنگ خانمان برانداز اجتناب کند تا جنگ افروزان ناامید شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

نورمحمد تربتی نژاد در نطق میان دستور خود طی جلسه نوبت بعد از ظهر مجلس اظهار کرد: تحولات منطقه و جهان هر روز پیچیده‌تر شده و سرعت بیش‌تری به خود گرفته است، آمریکا با خروج از برجام قصد فشار بر مردم جهت قرار دادن در برابر حاکمیت را دارد.

وی افزود: در این راستا ضمن تشکر از مواضع حکیمانه رهبری و رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل به دستگاه دیپلماسی کشور توصیه می‌کنم از هر گونه بهانه دادن به ایجاد تنش و بروز جنگ خانمان برانداز اجتناب نمایند تا جنگ‌افروزان ناامید شوند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود بیان کرد: بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های اقتصادی کشور می‌تواند مهم‌ترین اتکاء کشور در شرایط تحریم باشد اما با وجود همه استعداد و توانایی‌هایی که دارد سهم ‌آن از تولید ناخالص داخلی کشور ۵ تا ۱۰ درصد است و براساس گزارش مرکز آمار ایران سطح اراضی کشاورزی از ۱۶ میلیون هکتار در سال ۸۲ تا به امروز کاهش یافته است و میانگین تولید گندم در هکتار ۴ تن است که این رقم به ۷ تن ۱۴ تن قابل افزایش است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: به دلیل عدم همراهی وزارت کشاورزی توسط شورای اقتصاد در تعیین قیمت به موقع، دستاورد خودکفایی گندم امسال متزلزل شده است. همچنین میزان تولید پنبه تنها ۵۰ درصد از نیاز صنایع نساجی را جواب می‌دهد.

وی با تاکید براین‌که تنظیم بازار در کشور با مشکلات جدی رو به رو است، گفت:‌ متاسفانه در موارد دیگر شاهد اجرای دقیق الگوی کشت در کشور نیستیم، در اجرای طرح کاداستر که یکی از برنامه‌های ملی است وضعیت مناسبی نداریم.

تربتی‌نژاد همچنین گفت: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور و جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم همگانی دارد، از دولت، وزارت کشاورزی و مجلس انتظار می‌رود در لایجه بودجه ۹۹ متناسب با برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم گرگان در مجلس در ادامه نطق خود با اشاره به این‌که برای جبران خسارت سیل فعالیت‌های زیادی انجام شده است، ابراز کرد: اما کشاورزان از نحوه ارزیابی خسارات و پرداخت آن ناراضی هستند، نوسازی و بازسازی مدارس نیازمند مساعدت مالی دولتی بیش‌تری است.

وی همچنین از وزیر نیرو در خواست کرد تا نسبت به حل مشکلات آب شرب گرگان و آق قلا اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس افزود: از وزیر کشاورزی هم انتظار می‌رود ضمن حمایت از کشاورزان به منظور برخورد قاطع با سایر محصولات کشاورزی و تجهیز سیلوها به سیستم‌های نمونه برداری و کنترل کیفیت هوشمند اقدام کند.

تربتی نژاد همچنین گفت: یکی از مشکلات شهرستان گرگان بی‌برنامه بودن مسئولان و ساخت و سازهای بی رویه در اطراف روستای زیارت است. از وزیر کشور و استاندار انتظار می‌رود با ارائه برنامه‌های راهبردی اجرای طرح هادی و ساماندهی واقعی و اجرای مهندسی دقیق رودخانه نسبت به اقتصاد ساکنان این روستا با قبول ییلاقی بودن آن هرچه سریع‌تر اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین