کد خبر: ۶۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

توصیه‌های سفارت ایران در گرجستان به مسافران

به دنبال روایت منتشر شده درباره نحوه برخورد پلیس مرزی گرجستان با یکی از هموطنان عزیز در مرز سارپی گرجستان ، سفارت ایران در گرجستان ، توصیه‌هایی را اعلام کرد.
توصیه‌های سفارت ایران در گرجستان به مسافران
آفتاب‌‌نیوز :

۱) همانگونه که در مطلب منتشر شده اشاره شده است این نمایندگی به طور مکرر (به ویژه پس از رویه سال گذشته از سوی پلیس مرزی گرجستان در کنترل دقیق مدارک اتباع کشورمان در هنگام ورود به این کشور)، توصیه‌های لازم در خصوص شرایط موجود و لزوم همراه داشتن مدارک را از طریق مختلف اطلاع رسانی نموده است .

۲) به موازات انجام توصیه های مذکور، بسیاری از شکایاتی که از سوی هموطنان عزیز با ارائه مدارک مستند (نه صرفا ادعا) دریافت شده، به طور جدی پیگیری گردیده که در برخی موارد نیز عذرخواهی طرف گرجی را در پی داشته است .

۳) سفارت جمهوری اسلامی ایران برحسب وظایف ذاتی خود در دفاع از حقوق هموطنان عزیز به طور مکرر با مقامات رسمی دولت گرجستان ملاقات نموده است. بر این اساس علاوه بر ملاقات‌های تخصصی و موردی که صرفاً در چارچوب رسیدگی به موضوعات ترددی و اقامتی اتباع ایرانی با مقامات مسئول این کشور برگزار شده است در کلیه ملاقات‌های انجام شده در سطوح مختلف از جمله روسای قوا و اعضای کابینه کشور گرجستان، اصلی‌ترین محور مذاکرات صیانت از حقوق اتباع ایرانی بوده است که اخبار آن نیز به اطلاع هموطنان عزیز رسانده شده است.

۴) از دیگر اقدامات صورت گرفته می توان به برنامه‌ریزی و انجام سفرهای متعدد مسئولان کشورمان و برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور در سال جاری اشاره نمود که در نهایت پس از انجام برخی هماهنگی های صورت گرفته از سوی دو طرف شاهد کاهش روند برخوردهای غیرمتعارف در مرزهای کشور گرجستان و کاهش برخی اقدامات غیر ضروری بوده ایم .

۵) در کلیه ملاقات‌های صورت گرفته طرف‌های گرجی ضمن تاکید و تجدید احترام به اتباع ایرانی با برشمردن افزایش میزان برخی تخلفات صورت گرفته از سوی اتباع کشورمان، ضمن استقبال از توسعه روابط گردشگری میان دو کشور بر لزوم رعایت قوانین و مقررات تاکید نموده و خواستار توجه جدی اتباع کشورمان به رعایت مقررات این کشور شدند. مسئولان امر همچنین تاکید می‌نمودند درچارچوب تطبیق قوانین خود بر ملزومات درخواست شده از سوی نهادهای اروپایی ناگزیر از اعمال و اجرای برخی ملاحظات و محدودیتها خواهند بود.

۶) پلیس مرزی گرجستان مکررا خواستار آن شده است که اتباع کشورمان در هنگام ورود به خاک گرجستان کلیه مدارک مورد نیاز از جمله (گذرنامه معتبر، رزرو هتل، بلیط برگشت و بیمه نامه معتبر) را به همراه داشته باشند.

۷) بر این اساس نیز با هماهنگی های به عمل آمده با خطوط هوایی، مدارک لازم پیش از پرواز به گرجستان در مبدا کنترل می شود که این امر باعث گردیده شاهد کاهش چشمگیر میزان ممانعت از ورود در فرودگاه تفلیس و تسهیل ورود از مرزهای هوایی این کشور باشیم .

۸) متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی انجام شده ، کماکان شاهد آن بوده ایم که برخی هموطنان عزیز در هنگام ورود از مرزهای زمینی مدارک کافی را به همراه ندارد آنگونه که در مطلب منتشر شده نیز اذعان شده است، فرد مذکور بیمه مسافرتی که از اصلی ترین مدارک مورد نیاز در هنگام سفر هر تبعه خارجی به کشور دیگر است را به همراه نداشته است این امر را می توان یکی از دلایل تصیم پلیس مرزی گرجستان در ممانعت از ورود اتباع سایر کشورها به گرجستان دانست .

۹) مکرراً توصیه شده است هموطنان عزیز به ویژه افرادی که از مرزهای زمینی و با طی مسافت طولانی جهت سفر به گرجستان برنامه‌ریزی نموده‌اند با مطالعه کامل، مدارک مورد نیاز را تهیه نموده و به هیچ عنوان ریسک و امید به احتمال عدم کنترل مدرک از سوی پلیس گرجستان را نپذیرند.

10) این نمایندگی به طور مستمر در هنگام دریافت شکایات ضمن راهنمایی هموطنان عزیز درخواست نموده تا مدارک مستند و تکمیلی و شکایات رسمی جهت پیگیری ارائه نمایند لذا توجه به این مهم ضروری است که صرفاً ادعای کلی بدون ذکر مستندات دقیق نه تنها امکان پیگیری را فراهم نمی نماید بلکه شبهات زیادی را درخصوص قصد فرد مدعی و یا منتشر کنندگان ادعای مذکور ایجاد می نماید .

11) در برخی از پیگیری‌های به عمل آمده درخصوص شکایات طرح شده از سوی هموطنان، در نهایت مقامات گرجی با برگزاری جلسات مشترک و ارائه مستندات و تصاویر مذکور نسبت به بررسی موضوع با نمایندگان کشورمان اقدام نموده‌اند. متاسفانه در بسیاری از این جلسات شاهد آن بوده‌ایم که ادعا و یا مطالب ارائه شده تمام موضوع و واقعیت نبوده و نکات بسیاری که می‌توانسته در ایجاد شرایط مذکور به طور جدی دخیل باشد از سوی فرد مدعی ذکر نشده است.

لذا از آنجاییکه این نمایندگی پیگیری جدی و دفاع از حقوق هموطنان را از وظایف اصلی خود دانسته و در این خصوص تردید نمی‌نماید از هموطنان عزیز درخواست می باشد با پرهیز از هرگونه احساسات و در نظر گرفتن جامع واقعیتهای رخ داده و ذکر آن نسبت به ارائه مستندات لازم درخصوص شکایت خود اقدام نمایند.

طبیعی است عدم توجه به این مهم می‌تواند آثار منفی بر روند تعامل این نمایندگی با دستگاههای متولی در کشور گرجستان ایجاد نموده و روند پیگیری و دفاع از حقوق سایر هموطنانی که در برخی اوقات به طور واقعی حقوق ایشان تضییع شده است را سخت و مختل نماید .

در پایان تاکید می‌نماید پیگیری و دفاع از حقوق هموطنان عزیز از وظایف ذاتی نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور بوده و این نمایندگی نیز ضمن پذیرش کلیه پیشنهادات، انتقادات و یا شکایات احتمالی در پیگیری آن اقدام می‌نماید. ضمناً هموطنان عزیز می‌توانند از طرق مختلف (ایمیل، ارتباط با ادمین کانال تلگرامی و تماس تلفنی) که نحوه و نشانی آن در سایت سفارت آمده است ارتباط برقرار نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین