کد خبر: ۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۱

امروز؛ انتشار گزارش آژانس درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دومین بار طی هفته گذشته برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای نطنز وارد ایران شدند. این بازرسی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، محمد البرادعی مدیرکل آژانس امروز گزارش خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آخرین بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای نطنز معلوم شد ایران توانسته در زمینه غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت کند. پس از این مساله محمد البرادعی با بیان اینکه ایران اکنون به دانش غنی‌سازی اورانیوم دست یافته اعلام کرد جامعه بین‌‌الملل به جای درخواست تعلیق کامل غنی‌سازی (در ایران) باید بر انجام غنی‌سازی محدود متمرکز شود. 

این گزارش می‌افزاید پیش‌بینی می‌شود بازرسان آژانس روز چهارشنبه اعلام کنند که ایران نه تنها مهلت شورای امنیت سازمان ملل برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را نپذیرفته بلکه فعالیت‌های هسته‌ای خود را نیز گسترش داده است. 

بنا به این گزارش یک دیپلمات غربی گفته است ایرانیها توانسته‌اند 1600 سانتریفیوژ را در تاسیسات هسته‌ای نطنز نصب کنند، هرچند تمام این دستگاه‌ها به کار نیفتاده‌اند. بنا به گفته این دیپلمات، ایرانیها تقریبا هر ده روز توانسته‌اند یک آبشار 164 تائی سانتریفیوژ را نصب کنند. با وجود یافته‌های جدید بازرسان آژانس مبنی بر پیشرفت‌های ایران در زمینه‌ غنی‌سازی یک دیپلمات به AP گفته است که ایرانیها هنوز با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند، آنها نمی‌توانند سانتریفیوژها را مدت زمان طولانی روشن نگه دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین