کد خبر: ۶۱۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

هزاران نفر در تجمع اعتراضی مسکو به خیابان آمدند+فیلم

 وزارت کشور روسیه تایید کرد که روز گذشته (یکشنبه) نزدیک به ۲۰ هزار نفر در حمایت از مخالفان بازداشت شده در طول هفته های گذشته، در مرکز مسکو تجمع کردند و خواستار آزادی بازداشتی های انتخابات شورای شهر مسکو شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

این تجمع اعتراضی با مجوز نهادهای امنیتی مسکو ساعت ۱۵ دیروز در نزدیکی میدان سرخ مسکو و در خیابان پراسپکت ساخاروف که دومای روسیه در آن واقع شده است برگزار شد.

در حالی که وزارت کشور روسیه تعداد افراد شرکت کننده در تجمع را ۲۰ هزار نفر اعلام کرده است که موسسه ای به نام «بلی شوتچیک» وابسته به مخالفان دولت روسیه، تعداد معترضان را ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

این تجمع با عنوان «آزاد کن» برگزار شد و شرکت کنندگان در آن خواستار پایان دادن به پیگرد قضایی افراد بازداشتی توسط ماموران پلیس و گارد ملی روسیه شدند.

محل برگزاری این تجمع از آنجا اهمیت دارد که در نزدیکی کرملین محل کار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قرار گرفته است.

الکسی ناوالنی رهبر برجسته مخالفان دولت روسیه که حدود سه هفته پیش پس از آزادی از یک ماه بازداشت با خانواده خود به امریکا سفر کرده بود در اجتماع دیروز حضور داشت و دقایقی با خبرنگاران گفت وگو کرد و خواستار آزادی همه افراد بازداشتی شد.

ناوالنی در سخنانی در اجتماع دریوز از طرفداران خود خواست تا به حمایت از افراد بازداشت شده ادامه دهند.

لیوبوف سوبول یک رهبر دیگر مخالفان نیز گفت که باید خواستار رعایت حقوق تمام معترضان و مخالفان دولت شد.

وی در توییتر خود نیز نوشت که با وجود اینکه هوای مسکو بارانی است اما تصمیم گرفته که در این تجمع حاضر باشد.

در تجمع دیروز ایلیا یاشین رهبر مخالفان دولت روسیه و چند تن از معترضان سرشناس دیگر که پرونده قضایی آنان همچنان باز است، دیده شدند.

تجمع دیروز در خیابان پراسپکت ساخاروف در حالی با برگزاری یک کنسرت از گروه روسی «هادن دادن» به پایان رسید که دهها مامور امنیتی وظیفه برقراری امنیت آن را برعهده داشتند، افرادی هم که مایل به حضور در تجمع بودند پس از عبور از گیت های امنیتی می توانستند وارد خیابان شوند. یادآور می شود که با توجه به تهدیدهای پی درپی گروه داعش، تمامی مراکز تفریحی، پاساژها و هتل های روسیه چند سالی است که مجهز به گیت های امنیتی بمب یاب شده است.

در ورودی گیت های امنیتی نیز دوربین های مدار بسته قرار داشتند تا در صورت مشاهده افراد مشکوک که مظنون به ارتکاب اقدامات خلاف قانون هستند به پلیس هشدار لازم داده شود.

این تجمع دارای مجوز بدون هیچ حادثه ای به پایان رسید و معترضان پس از بیان نقطه نظرات خود، محل برگزاری تجمع را ترک کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین