کد خبر: ۶۱۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

12 B؛ ویتامین ضروری برای عملکرد صحیح بدن

وجود ویتامین ۱۲B یا کوبالامین برای عملکرد صحیح بدن ضروری است.
12 B؛ ویتامین ضروری برای عملکرد صحیح بدن
آفتاب‌‌نیوز :

 این ویتامین به بدن شما کمک می‌کند چندین فرآیند مهم را انجام دهد. به عنوان مثال، به بدن شما کمک می کند تا مواد غذایی که می‌خورید را به گلوکز تبدیل کنید. بدن شما برای تبدیل غذا به انرژی به گلوکز نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ویتامین ۱۲B یک ویتامین محلول در آب است که برای تشکیل سلول های خونی، متابولیسم سلولی، عملکرد عصبی و تولید DNA بسیار مهم است. همچنین ، به جلوگیری از کم خونی مگالوبلاستیک کمک می کند.

میزان ویتامین ۱۲B که باید مصرف کنید به سن شما بستگی دارد به طور مثال نوزادان باید در طول سال اول زندگی خود از ۴ تا ۵ میکروگرم و تا ۳ سالگی ۹ میکروگرم مصرف کنند.

کودکان سه تا هشت سال باید ۲۱ میکروگرم و هشت تا سیزده سال ۱۱ میکروگرم مصرف کنند. کودکان سیزده تا هجده ساله باید ۲/۴ میکروگرم دریافت کنند و سپس این دوز ثابت باقی می ماند. زنانی که باردار هستند و در حال شیردهی هستند به ترتیب بین ۶۲ و ۸/۲ میکروگرم نیاز دارند.

با خوردن غذاهای سرشار از ویتامین ۱۲B ، اسید معده شما ۱۲B را از پروتئین هایی که به آن وصل شده جدا می کند. سپس، این ویتامین با یک پروتئین معده ترکیب می شود تا بدن شما آن را جذب کند.

با این حال، برخی از مردم از کم خونی خطرناک رنج می برند، معده آن‌ها نمی تواند این پروتئین لازم را تولید کنند. بنابراین آنها معمولاً در جذب ویتامین B۱۲ مشکل دارند.

اگرچه کمبود کوبالامین بسیار نادر است، اما غیرممکن نیست. افرادی که از آن رنج می برند علائمی همچون احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا ، مشکلات حرکتی از آسیب دیدن عصب محیطی ، پوست کمرنگ یا زرد ، خستگی شدید ، مربوط به کم خونی لعنتی ، ضربان قلب سریع ، تنگی نفس دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین