کد خبر: ۶۱۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

حجم عظیم نقدینگی سرگردان خطرناک است

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، حجم عظیم نقدینگی موجود در کشور که حرکت آن به هر سو مخرب خواهد بود، بهتر است به سمت بخش معدن کشور و جذب سرمایه‌گذار برای معدن و صنایع معدنی هدایت شود.
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش اسماعیلی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری اظهار کرد: امروز بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان، حجم نقدینگی کشور است. باتوجه به اینکه این حجم عظیم سرمایه سرگردان به هر سمت و سویی برود، آثار مخرب خواهد داشت، ما در سازمان نظام مهندسی معدن ایران معتقدیم که بخش قابل توجهی از این سرمایه باید جذب معدن و صنایع معدنی ایران شود بنابراین یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های خود را در این راستا قرار داده‌ایم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: در این زمینه با ایمیدرو تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که شامل سه بخش آموزش، پژوهش و جذب سرمایه‌گذار است. در رابطه با آموزش این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد برای معادن بخش خصوصی شده است. در رابطه با پژوهش نیز در حال فراهم کردن عقد قرارداد هستیم و در مورد جذب سرمایه‌گذار نیز، دو قرارداد بزرگ به ارزش دو میلیارد تومان آماده شده که تا چند هفته آینده امضا خواهد شد. در کل ارزش مجموع قراردادهای یاد شده به ۹ میلیارد تومان می‌رسد و این امر در چارچوب رویکرد سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش معدن وصنایع معدنی دنبال می‌شود.

اسماعیلی با یادآوری اینکه سال‌های گذشته سازمان نظام مهندسی معدن ایران اقدام به برگزاری نمایشگاه و همایش‌های جذب سرمایه‌گذار کرده است، خبر داد: امسال نیز این همایش را از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن اعلام خبر برپایی هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی افزود: مشارکت بیش از ۱۸ کشور جهان و یا نمایندگان رسمی آنها در ایران از جمله ایتالیا، آلمان، روسیه، اسپانیا، لهستان، کانادا، آفریقای جنوبی و ترکیه قطعی شده و بالغ بر ۲۰ سفیر یا دیپلمات‌های برجسته مقیم تهران در این نمایشگاه حاضر می‌شوند. این نمایشگاه با محوریت آینده پژوهی، مشخص کردن وضعیت بازار مواد معدنی و سایر موضوعات در این زمینه برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین