کد خبر: ۶۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

مقتدی صدر تحقیق درباره حوادث روی داده در تظاهرات بغداد را خواستار شد

رهبر جریان صدر عراق به دولت این کشور درخصوص تظاهرات اخیر در بغداد پیامی ارسال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه کاربری خود در توییتر به نحوه برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در میدان "التحریر" در مرکز بغداد واکنش نشان داد.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: رؤسای سه قوه باید درخصوص تظاهرات و آنچه که اخیرا در میدان "التحریر" رخ داد، تحقیقات عادلانه‌ای آغاز کنند.

روز سه‌شنبه هزاران شهروند عراقی در اعتراض به بیکاری، فساد دولتی و ضعف خدمات رسانی تظاهراتی در میدان "التحریر" به راه انداختند.

به رغم تلاش نیروهای پلیس تظاهرکنندگان که تعداد آنها به حدود سه هزار تن می‌رسید موفق به عبور از پل "الجمهوریه" و ورود به منطقه "الخضراء" شدند که در آن ساختمان‌های دولتی و سفارت‌های کشورهای خارجی وجود دارد و ایست‌های بازرسی در این منطقه را به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی عراق به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان در بغداد در روز سه‌شنبه از گاز اشک‌آور و مهمات جنگی استفاده کردند که در نتیجه آن چندین تن زخمی شدند.

در همین راستا، شاهدان عینی اعلام کردند که تظاهرکنندگان درخصوص تداوم و اعتصاب در میدان "التحریر" و عدم بازگشت به منازلشان تا زمان تحقق پیروزی علیه "فساد و مفسدین"، اتفاق‌نظر داشتند.

در همین راستا، برهم صالح، رئیس جمهور عراق خواستار خویشتنداری و احترام به قوانین در چارچوب تظاهرات برگزار شده در تعدادی از شهرهای این کشور شد.

برهم صالح در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: تظاهرات مسالمت‌آمیز یک حق تعیین شده در قانون اساسی برای شهروندان هر کشور است و نیروهای امنیتی مسئول حمایت از امنیت و حقوق شهروندی هستند.

رئیس جمهوری عراق همچنین خاطرنشان کرد: جوانان عراقی خواهان تحقق اصلاحات و فراهم شدن فرصت‌های شغلی هستند و وظیفه ما پاسخگویی به این درخواست‌های مشروع است.

پیشتر، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق از مجلس نمایندگان خواست تا نشست فوق‌العاده‌ای را به منظور بررسی تظاهرات روز سه‌شنبه و نقض‌های صورت گرفته برگزار کنند.

تیم رسانه‌ای دولتی عراق پیشتر بیانیه‌ای درخصوص تظاهرات روز سه‌شنبه در بغداد و استان‌های دیگر این کشور صادر کرد و وزارت بهداشت عراق از کشته شدن ۳ شهروند عراقی و زخمی شدن ۲۰۰ تن دیگر در جریان این تظاهرات که ۴۰ تن از آنها نیروهای امنیتی بودند، خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین