کد خبر: ۶۱۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

روسیه دارایی‌های دلاری خود را نصف کرد

آمارهای بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد سهم دلار از دارایی‌های خارجی روسیه طی 12 ماه گذشته نصف شده است و در عوض حجم طلا، یوآن و یورو را در دارایی‌های خارجی خود بالا برده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از راشاتودی، آمارهای بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد این کشور سهم دارایی‌های دلاری از کل دارایی‌‌های خارجی خود را طی یک سال گذشته به نصف رسانده است و در عوض حجم طلا، یوآن و یورو را در دارایی‌های خارجی خود بالا برده است.

بر همین اساس در حالی که 12 ماه پیش 43.7 درصد دارایی‌های خارجی روسیه دلار بود، حالا این رقم به 23.6 درصد رسیده است.

بر خلاف دلار،‌ یوآن چین بیشترین افزایش سهم از کل دارایی‌های خارجی روسیه را داشته و با سه برابر رشد از 5 به 14.2 درصد رسیده است.

سهم یورو هم در انتهای ماه مارس سال جاری از کل دارایی‌های خارجی روسیه به 30.3 درصد افزایش یافته و نسبت به سال گذشته 8.1 درصد بالا رفته است.

سهم طلا هم از 17.2 درصد به 18.2 درصد رسیده است.

این اقدامات در راستای حذف دلار و تنوع بخشی به ذخایر خارجی بانک مرکزی روسیه انجام شده چرا که مسکو در تلاش است تا وابستگی اقتصادی خود را به دلار آمریکا به دلیل تحریم‌های واشنگتن کاهش دهد.

طی ماه‌ها و سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که روسیه به طور مستمر به ذخایر طلای خود و ارزهای خارجی در اختیار بانک مرکزی این کشور افزوده و فقط در 12 ماه گذشته 27.2 میلیارد دلار طلا به ذخایر خود اضافه کرده و در نتیجه حجم کل ذخایر طلای روسیه به 487.4 میلیارد دلار رسیده است.

به لطف جمع کردن طلا و بالا بردن ذخایر ارز خارجی ارزش دارایی‌های ارز خارجی و طلای روسیه در روز 20 سپتامبر 532.6 میلیارد دلار برآورد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین