کد خبر: ۶۱۳۹۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
تکذیب ادعای انتشار گسترده ویروس ناشناخته در لردگان

آخرین اخبار از حادثه روستای چنار محمودی لردگان؛ یک بهیار بازداشت شد/توضیحات مسئولان درباره منشا ویروس ایدز

برخی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان اخیرا متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی( ایدز) هستند. رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است.رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است.
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان اخیرا متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی( ایدز) هستند.(تازه‌ترین اخبار درباره حادثه روستای چنار محمودی)

بدلیل انجام آزمایش‌های غربالگری دیابت در روستای فوق که اخیرا انجام شده برخی افراد با مرتبط کردن علت الودگی به آزمایش انجام شده از صبح امروز درمقابل فرمانداری لردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

آخرین اخبار از حادثه روستای چنار محمودی لردگان؛ یک بهیار بازداشت شد/توضیحات مسئولان درباره منشا ویروس ایدز

پاسخ دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

به نوشته خبرگزاری ایسنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست ضمن حفظ آرامش و خویشتن‌داری، اخبار مربوط به ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این استان به ویروس HIV را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند.

دکتر مجید شیرانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی و تماس با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد. در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن توصیه به همه مردم جهت حفظ خویشتن‌داری و آرامش از آنان خواست که اخبار را از کانال‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات و اخبار کذب بخصوص درباره علل و تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.

بنابر اعلام وبدا، شیرانی همچنین، از همه مسئولین، بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضا کرد که در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم، دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

تکذیب ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV به علت سرنگ آلوده

همچنین رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.

دکتر محمدمهدی گویا با اشاره به شایعاتی که اخیرا در مورد ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV مطرح شده، گفت: این موضوع کذب و بدور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد. معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

وی با بیان اینکه راه انتقال ویروس به این افراد به اطلاع آنها رسیده است، افزود: وزارت بهداشت به هیچ عنوان خود را مجاز نمی‌داند که در این مورد، اطلاعات شخصی بیماران را اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: از همه مردم و اصحاب رسانه انتظار داریم که وزارت بهداشت و کارکنان خدوم بهداشتی نظام سلامت را که خادمان شریف مردم کشور بوده و هستند را مورد حمایت جدی قرار داده و به هیچ عنوان به این شایعات بی‌ارزش و بی‌مبنا توجهی نکنند.

یک بهیار بازداشت شد

به گزارش قوه قضاییه، در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار خانه بهداشت، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

توضیحات نماینده لردگان 

محمد خالدی سردشتی، نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ویروسی ناشناخته در پی استفاده از سرنگ آلوده بیان کرد: چند روز پیش گزارشات مشکوکی در این روستا دیده شد و بنده شخصا با وزیر در این زمینه صحبت کردم و قرار شد بازرس ویژه برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام بخش‌های استان و مجمع نمایندگان درگیر این موضوع هستند و جلسات مکرری از هفته گذشته تاکنون در این زمینه برگزار شده و گزارشات ضد و نقیضی در این خصوص ارائه شده است. در برخی از گزارشات بیان شده که افراد مبتلا به ویروس مشکوکی هستند. آزمایش‌های مختلف نتایج متفاوتی داشته است. ما این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم. مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.

نماینده لردگان در ادامه تاکید کرد: از بعد کارشناسی و علمی باید به طور دقیق آزمایش‌ها بررسی شود و اگر به قطعیت برسیم به اطلاع مردم خواهیم رساند. تاکنون گزارشات دقیق نیست و جواب قطعی داده نشده است. پس از جمع‌آوری تمامی گزارش‌ها می‌توان پاسخ قطعی داد که ابتلای افراد به چه ویروسی است.  تاکنون گزارشات ضد و نقیض بوده اما موارد مشکوک نیز دیده شده است. زمانی که به قطعیت برسیم موضوع را از مراجع رسمی اعلام می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
5
5
از راه ج....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
3
18
الان یکی میاد میگه کار اسرائیل بوده!!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
4
این یک هلوکاست واقعی علیه بشریت و مردم مظلوم‌ لردگان است.

چرا به این سرعت از هر نظر رو به نابودی هستیم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
1
اتفاقی بود که علت اصلی آن معلوم نیست.
ولی تهمت نمکی ست که مایه آبرو ریزی ما بختیاری هاست.
مهدي رئيسي نزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
0
باعث وبانيشوبايدبدست خودمردم بدن تابراش تصميم بگیرن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین