کد خبر: ۶۱۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷

تظاهرات یونانی‌ها به درگیری کشیده شد

تظاهرات کارکنان ادارات دولتی و خصوصی یونان علیه قانون جدید کار که در آتن پایتخت و دیگر شهرهای یونان بر پا شد، چهارشنبه شب به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این درگیری تعدادی از تظاهر کنندگان بصورت سطحی زخمی شدند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان مقابل پارلمان یونان و در میدان های" آمونیا" و" سنداگما"، از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند. این امر موجب شد که ساکنان نزدیک محل های درگیری با مشکلات تنفسی مواجه شده و تعدادی نیز به بیمارستان ها انتقال داده شدند.

تظاهرات یونانی‌ها به درگیری کشیده شد

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی " از حقوق شهروندان نکاهید" ،" بیش از این ما را تحت فشار اقتصادی قرار ندهید" و " ما هم اکنون با مشکلات عدیده معیشتی روبه رو هستم" مخالفت خود را با طرح قوانین جدید کار کشور ابراز داشتند.

اتحادیه های کارگران، اساتید، معلمان، بانکداران، خبرنگاران و کشتیرانی یونان با انتشار بیانیه مشترکی در اعتراض به تغییر قوانین کار در این کشور اعلام کردند که از روز چهارشنبه به مدت 24 ساعت دست از کار خواهند کشید.

برگزاری اعتصاب سراسری موجب تعطیلی بخش های مختلف این کشور شده و مشکلات فزاینده‌ای برای مردم بوجود آمد.

براساس این گزارش، کارکنان بانک ها، خطوط ریلی و اتوبوسرانی، کارکنان شرکت های کشتیرانی، مدارس و دانشگاه های سراسر کشور، کارکنان بیمارستان ها و دیگر بخش های دولتی و خصوصی این کشور روز چهارشنبه از رفتن به محل کار خودداری کردند.

بیمارستان‌های یونان نیز در بیانیه ای اعلام کردند که فقط بیماران اورژانسی را پذیرا خواهند بود و از شهروندان خواسته شده است که در حد ممکن از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین