کد خبر: ۶۱۴۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵

راه آهن گرگان - مشهد به دلیل مشکلات اقتصادی فعلا اجرا نمی‌شود

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پروژه راه آهن گرگان به مشهد به‌ دلیل مشکلات مالی و اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان و نیز چند برابر شدن قیمت‌ها فعلا اجرا نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

قرجه طیار پنجشنبه شب در نشست خبری در گنبدکاووس اظهار داشت: تا قبل از افزایش قیمت‌ دلار و کالاها، هزینه اجرای این پروژه ملی که از مطالبات چند دهه‌ای مردم شرق گلستان بوده و اجرایی شدن آن هم مورد تاکید دولت و وزارت راه و شهرسازی می‌باشد، ۵۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه اکنون برای اجرای این پروژه باید دو تا سه برابر رقم قبلی پیش بینی شود، گفت: به این ترتیب و با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی کشور و دولت فعلا این طرح ملی متوقف شده است.

راه آهن گرگان - مشهد به دلیل مشکلات اقتصادی فعلا اجرا نمی‌شود

طیار یادآور شد: باتوجه به بزرگی پروژه و اعتبار بالای مورد نیاز آن، به وزیر قبلی راه و شهرسازی پیشنهاد کردم تا فعلا مسیر گرگان تا گنبد اجرا شود که وزیر نیز موافقت کرد اما با وجود اینکه این پروژه مصوبه سفر استانی ریاست جمهوری به گلستان درسال ۹۳ را نیز دارد، در این خصوص تعلل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط اقتصادی و مالی کشور، اجرای پروژه راه آهن گرگان - گنبد که از مطالبات جدی مردم شرق گلستان است، توسط دولتمردان و وزارت راه و شهرسازی در دستورکار مجدد قرار گیرد.

نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فرایند تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان قانون اساسی، گفت: این شورا چند ایراد از مناطق ویژه اقتصادی و نه مناطق آزاد در لایحه تصویبی مجلس گرفته اما چون لایحه، هر دو موضوع را شامل می‌شود، به مجلس بازگردانده شد.

طیار افزود: مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون اقتصادی آن، ایرادات شورای نگهبان را رفع کرده و امیدواریم تا قبل از پایان عمر مجلس دهم و پس از تصویب مجدد در صحن علنی، برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.

وی اضافه کرد: انشاالله منطقه آزاد تجاری اینچه برون به تصویب نهایی شورای نگهبان خواهد رسید و اثرات اقتصادی زیادی برای کل استان گلستان بویژه منطقه گنبدکاووس به همراه خواهد داشت که ایجاد هشت هزار فرصت شغلی بخشی از اثرات ایجاد این منطقه خواهد بود.

طیار گفت: وسعت منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون که قبلا ۱۸۰ هزار هکتار پیش بینی شده بود در بازنگری مجدد به حدود ۱۳ هزار هکتار کاهش یافت و حدود ۳۵ درصد آن درحوزه جغرافیایی گنبدکاووس قرار دارد که این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی اجرایی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن گلستان تصریح کرد: منطقه شرق استان در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و از این جهت با برخی کمبودها بویژه در زیرساخت‌هایی مانند جاده‌، تجهیزات پزشکی و بخش صنعت مواجه است که مدیران ارشد گلستان بایستی نسبت به جبران آن اقدام نمایند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گنبدکاووس که شهرستان محوری شرق گلستان برای ۶ شهرستان دیگر این منطقه نیز محسوب می شود، بایستی بیشتر مورد توجه مدیران ملی و استانی برای تکمیل زیرساخت ها و تامین تجهیزات پزشکی و درکل توسعه همه جانبه قرار گیرد.

طیار خاطرنشان کرد: برای تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت و جاده کمربندی شهر گنبدکاووس و نیز تجهیز مرکز آنژیوگرافی (جراحی بیماری‌های قلبی) و مرکز جامع درمان سرطان که ساختمان این دو مرکز توسط "حاج محمد شهرکی" یکی از خیرین این شهرستان درحال احداث است و همچنین احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی این شهرستان رایزنی های لازم انجام و اعتباراتی نیز جذب شده است.

وی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نیمه دوم مهر به گنبدکاووس خبر داد و گفت: در این سفر علاوه بر افتتاح چند مرکز درمانی مانند مرکز آنژیوگرافی و مرکز جامع درمان سرطان، درمانگاه فرهنگیان و درمانگاه شبانه‌روزی روستای کرند، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید مطهری نیز که درحال نصب است، راه اندازی می‌شود.

به گفته طیار، برخی مشکلات و کمبود تجهیزات در مراکز درمانی گنبدکاووس و تسریع در احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی این شهر هم در جریان سفر وزیر بهداشت به این شهرستان پیگیری می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی همچنین از مدیران این شهرستان درخواست کرد تا مسائل و مشکلات شهری را با همفکری یکدیگر رفع نموده و شهرداری گنبدکاووس نیز از محل تخصیص اعتبارات سیل نسبت به اجرای طرح زیر یا روگذر در ورودی شهر از سمت آزادشهر و احداث هتل اقدام نماید.

طیار در پاسخ به سرنوشت پتروشیمی گلستان هم گفت: اجرای این پروژه در گلستان اشتباه بود و باید پیگیر پول ۹۲ هزار سهامدار آن از سوی هیات مدیره باشیم که موضوع از طریق استانداری در حال پیگیری است.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سفر هفته گذشته ریاست جمهوری و هیات همراه به آمریکا و سخنرانی در سازمان ملل، اظهار داشت: سخنان و مواضع اعلام شده از سوی رییس جمهوری قابل تقدیر بود و اینکه ایشان به درخواست‌های مکرر رییس جمهور آمریکا برای ملاقات پاسخ منفی دادند، نشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

نشست خبری نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران به گفته او به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و تجلیل از این قشر زحمتکش برپا شده که به دلیل مشغله کاری و تعدد برنامه‌ها و نیز ماه محرم به امروز موکول شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمدهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
با عرض ادب واحترام سلام حاج آقا محمد شهرکی،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من۳۱سال سن دارم چندین سال نامزد بودم تا امسال عقد کردم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری بلد نیستم ضامن برای وام ازدواج هم ندارم بخاطر که درآمدم کم. تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران. خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی دربیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین