کد خبر: ۶۱۴۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

فرانسه، آمریکا را تهدید به تحریم کرد

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، آمریکا را تهدید کرد که در صورتی که تلاشی برای حل اختلافات درباره "ایرباس" انجام ندهد، کشورش و اتحادیه اروپا آماده هستند در اقدامی تلافی جویانه، واردات کالاهای آمریکایی را تحریم کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری "رویترز"، این مقام فرانسوی امروز (پنجشنبه) گفت: چنانچه آمریکا دست همکاری اروپا بر حل اختلاف تجاری در مورد ایرباس را رد کند، فرانسه و اتحادیه اروپا آماده هستند با «تحریم» به آمریکا واکنش نشان دهند.

آمریکا دیروز اعلام کرد که تعرفه ای ۱۰ درصدی علیه شرکت هواپیمایی ساخت اروپا (ایرباس) اعمال خواهد کرد و از تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات برخی دیگر از محصولات اروپایی خبر داد.

فرانسه، آمریکا را تهدید به تحریم کرد

واشنگتن در اقدامی تلافی جویانه به دلیل ارائه یارانه های غیرقانونی اتحادیه اروپا به شرکت هواپیمایی ایرباس اعلام کرد؛ تعرفه بر کالاهایی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار را از ۲۶ مهر اجرا می کند.

ایالات متحده از سازمان جهانی تجارت درخواست کرده به منظور تصویب درخواست این کشور برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی علیه ایرباس جلسه ای را در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) تشکیل دهد.

اختلافات تجاری واشنگتن و بروکسل بر سر دو شرکت بزرگ هواپیمایی ایرباس و «بوئینگ» در سال ۲۰۰۴ آغاز شد. در این سال واشنگتن، انگلیس، آلمان و فرانسه را متهم کرد که یارانه ها و کمک های بالاعوض غیرقانونی در اختیار ایرباس قرار داده است.

یک سال بعد (۲۰۰۵) اتحادیه اروپا با آگاهی از این که بوئینگ بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۶ میلادی ۱۹.۱ میلیارد دلار یارانه غیرقانونی از دولت آمریکا دریافت کرده است، به اتهام واشنگتن درباره ایرباس واکنش نشان داد.

سازمان جهانی تجارت همچنین درباره شکایت اتحادیه اروپا تحقیق می کند و انتظار می رود که صدور رای نهایی در این زمینه هشت ماه طول بکشد.

«رابرت لایتیزر» نماینده ویژه تجاری آمریکا دیروز در بیانیه ای اعلام کرد: سالهاست که اروپا یارانه های گسترده ای را به خط هوایی ایرباس ارائه می دهد که صدمه شدیدی به صنعت هوافضای آمریکا وارد کرده است.

سازمان تجارت جهانی دیروز برای اعمال تعرفه های سالانه بر کالاهای اروپایی به واشنگتن چراغ سبز نشان داد که می تواند اهمیت زیادی در اختلافات دیرینه بر سر این دو شرکت بزرگ داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین