کد خبر: ۶۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

مترو هشتگرد آماده تست سرد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطار برقی گلشهر ـ هشتگرد برای انجام تست سرد آماده شده است گفت: ان‌شاءالله از هفته آینده انجام مراحل مختلف تست و کنترل، از جمله تست سرد توسط شرکت بهره برداری مترو تهران انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب اله طاهرخانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شرکت عمران شهرهای جدید، اجرا کننده عملیات قطار برقی گلشهر ـ شهر جدید هشتگرد و شهرداری بهره‌بردار آن است. بهره‌برداری از این پروژه فرآیندهای متفاوت تست و کنترل دارد که مرحله به مرحله فرآیند را با شرکت مترو تهران طی می‌کنیم. هم اکنون خط و ایستگاه برای انجام تست سرد آماده شده و در هرمرحله ممکن است دستور کار اصلاحی داشته باشیم که باید انجام شود. مرحله بعدی وارد تست گرم می‌شویم، سپس بهره‌برداری اولیه و بعد نهایی انجام خواهد شد.

افتتاح مسکن مهر پردیس در آینده نزدیک

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس گفت: به زودی تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر پردیس را در فازهای مختلف پردیس افتتاح می‌کنیم روز چهارشنبه در راستای بازدیدهای هفتگی، ایستگاه پمپاژ آب فاز ۱۱ و خط انتقال مخازن را بررسی کردیم که همه در مدار قرار گرفته و برای اسکان ۳۳ هزار واحد آنجا مشکلی از نظر تامین آب نخواهیم داشت. همچنین پروژه های آماده سازی و محوطه سازی مثل دیوار حائل، آسفالت معابر و محوطه سازی پلت‌فرمها در حال انجام است. شبکه های زیرساختی و انشعابات نیز تماما به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه فاز به فاز شهر پردیس را هر هفته بررسی می کنیم افزود: هفته قبل فاز ۵ و این هفته فاز ۱۱ را بازدید و به مسائلی همچون پیشرفت کار و موضوعات پیمانکاران رسیدگی شد. همکاران در تلاشند واحدهای مسکن مهر که فاقد مشکلات حقوقی و معارض هستند را تا پایان سال به اتمام برسانند.

تدوین مدلهای جدید برای انبوه سازان در پروژه اقدام ملی

طاهرخانی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی را برای ایجاد جذابیت در پروژه اقدام ملی صورت داده اید گفت: در مجموعه شرکت عمران و همچنین وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم مدلهای جدیدی تعریف کنیم تا هم مشارکت بیشتر مردم را داشته باشیم و هم انبوه سازان ترغیب شوند مشارکت بیشتری در برنامه اقدام ملی داشته باشند. در نظر داریم با روشهای جدید، انبوه سازان را بیشتر وارد کار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۰۰ هزار واحد تعریف شده در قالب پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن برای شهرهای جدید، عملیات اجرایی ۷۰ هزار و ۸۹ واحد با پیشرفت حدود ۱۵ درصد آغاز شده است.

وی همچنین درباره مسکن مهر پرند اظهار کرد: تحول چشمگیری در بحث آماده سازی و محوطه سازی در شهر جدید پرند انجام شده است. تقریبا در کل مجموعه مسکن مهر یک بار دیگر روکش آسفالت انجام شد و در خدمات روبنایی همچون پیاده روها، پارک، فضای سبز و روشنایی معابر کارهای خوبی صورت گرفته است. هم در پردیس و هم در پرند تعداد قابل توجهی واحد آماده تحویل داریم. در پرند ۴۰۰۰ واحد آماده است که منتظر هماهنگی برنامه افتتاح آن هستیم.

طاهرخانی همچنین درخصوص شهر جدید «تیس» در نزدیکی چابهار با بیان اینکه به دنبال تصویب طرح جامع تیس، مجموعه شرکت عمران در این شهر مستقر شده است خبر داد: مناقصه پیمانکاری در یک ناحیه شهری تیس انجام شده که به زودی پیمانکار انتخاب و کار خود را شروع خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین