کد خبر: ۶۱۴۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

شاخ شکن مجازی در دام پلیس فتا لرستان

رییس پلیس فتا لرستان گفت: فردی که در فضای تلگرام کانال "شاخ شکن" را راه اندازی و نسبت به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان اقدام کرده بود توسط این نهاد شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ آرش ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: در شبکه اجتماعی تلگرام کانالی تحت عنوان شاخ شکن توسط اشخاصی ناشناس ایجاد شده بود که با انتشار تصاویر خصوصی شهروندان القاب و صفات غیر مرتبط را به آنها نسبت می داد.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: ایجاد کنندگان کانال بصورت هدفمند نسبت به تشویش اذهان عمومی علیه شهروندان و اشخاص مورد نظر فعالیت می کردند.

وی افزود: در سال های گذشته نیز کانال و صفحه هایمختلفی با هدف تشویش اذهان عمومی و تحت همین نام علیه شهروندان استان لرستان ایجاد شده بود که گردانندگان آنها با همت کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده بودند.

رییس پلیس فتا لرستان گفت: گزارشات مردمی وپرونده های قضایی واصله به پلیس فتا در خصوص کانال مذکور نشان از حساسیت و اهمیت مطالب منتشر شده در کانال شاخ شکن را داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارشناسان پلیس فتا جهت شناسایی گردانندگان کانال وارد عمل شدند که در کمتر از ۷۲ ساعت،مدیر و گردانندگان کانال شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شدند.

رییس پلیس فتا لرستان گفت: متاسفانه عدم آگاهی برخی از کاربران در فضای مجازی نسبت به سواد رسانه و سواد فضای مجازی باعث شده تا شایعات بصورت غیر قابل تصوری باور پذیر شوند و مخلان نظم و امنیت نهایت استفاده را از این خلا ببرند.

سرهنگ ابراهیمی تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین