کد خبر: ۶۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

«چاقی» و « بهداشت دهان و دندان» مهمترین مشکلات سلامتی دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات برنامه‌های این وزارتخانه برای کودکان و نوجوانان، گفت: رشد فیزیکی و چاقی دانش‌آموزان،‌ بهداشت دهان و دندان و آموزش‌های تعاملی ،مهم‌ترین موضوعات مربوط به سلامت دانش‌آموزان است.
آفتاب‌‌نیوز :

حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، درباره «برنامه‌های وزارت بهداشت برای عموم خانواده‌ها»، اظهار داشت: ما در دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت برنامه‌هایی از دوران نوزادی، کودکی، دانش‌آموزی، میانسالی، سالمندان و مادران باردار در حال اجرا داریم.

وی ادامه داد: در حوزه کودکان، برنامه‌های «کودک سالم» را داریم که به همه جوانب زندگی یک کودک نگاه می‌شود؛ از جمله سلامت فیزیکی، سلامت و ارتقاء تکامل، شیر مادر، رشد کودک، بینایی، شنوایی و سلامت دندان مورد توجه قرار می‌گیرد.

برکاتی با بیان اینکه پیشگیری از سوانح و آموزش حفاظت از کودک به مادر در قالب یک مجموعه‌ای در حال اجراست، یادآور شد: برنامه کودکان و مادران از سال 1334 در وزارت بهداشت اجرا می‌شود که البته جای ارتقاء دارد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره «برنامه‌های وزارت بهداشت برای دانش‌آموزان در مدارس»، خاطرنشان کرد: غربالگری سلامت دانش‌آموزان در چهار پایه بدو ورود، پایه چهارم، هفتم و دهم اجرا می‌شود؛ ضمن اینکه برنامه‌ای را دفاتر تغذیه، بهداشت محیط و دفتر سلامت به اتفاق آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای نظارت بر بوفه‌های مدارس، گفت: در حوزه نظارت بر بوفه مدارس و تغذیه دانش‌آموزان برنامه‌هایی داریم؛ ضمن اینکه فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان و اجرای چند برنامه در این خصوص با همکاری دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

برکاتی با بیان اینکه فعالیت کششی دانش‌آموزان در ساعت‌های درسی و بین‌درسی به سراسر کشور ابلاغ شده است،اضافه کرد: بحث آموزش بلوغ برای خانواده‌ها در آموزش و پرورش و در حوزه مراکز و خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره «مهمترین مشکلات دانش آموزان در مدارس»، ابراز داشت: یکی از مشکلات مهم مربوط به دهان و دندان دانش‌آموزان است که در طرحی که در پایه ششم در حال اجراست، تا اردیبهشت ماه سال آینده دیگر دانش‌آموزی دارای پوسیدگی دندان نخواهیم داشت؛ چرا که خدمات ترمیمی دندان را در کل کشور به صورت رایگان انجام می‌دهیم.

وی از فعالیت وزارت بهداشت در حوزه تغذیه و توجه به چاقی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برنامه آموزش روانی، اجتماعی دانش‌آموزان و نحوه تعامل با یکدیگر را در دانش‌آموزان طراحی کرده‌ایم که انجام می‌شود.

برکاتی افزود: موضوع رشد فیزیکی و چاقی دانش‌آموزان،‌ دهان و دندان و آموزش‌های تعاملی دانش‌آموزان از جمله موضوعات مهم در حوزه دانش‌آموزی است که مورد توجه قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین