کد خبر: ۶۱۴۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

دژپسند: برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی به رئیس جمهوری تقدیم شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی در نیمه دوم شهریورماه به رئیس جمهوری تقدیم شد و این وزارتخانه راهکارهای ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری می کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«فرهاد دژپسند» در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی افزود:‌ افزایش شفافیت، افزایش کارآمدی و مدیریت درست هزینه ‌های بانک‌ ها، منوط به استقرار بانکداری دیجیتال و همچنین اجرای کامل و موثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رئیس هیات مدیره، تشکیل هیات عامل و تشکیل کمیته‌های هیات مدیره است.

وی اظهار داشت: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد.

وزیر اقتصاد در ادامه، عزم و اراده جدی بانک ‌ها در واگذاری اموال مازاد و شرکت‌های تابعه، اموال تملیکی و همچنین تعدیل شعب بانک ‌ها را از اولویت های نظام بانکی برشمرد و گفت: واگذاری شرکت های تابعه غیربانکی به بخش خصوصی با استفاده از ساز وکارهای شفاف ارزیابی، ارزش‌گذاری و از طریق بورس انجام می شود.

دژپسند خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در این زمینه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و قانونگذار است، حمایت های لازم را از بانک‌ها انجام می دهد.

وی یادآور شد: ساز وکار پیش بینی شده برای آگاهی همه متقاضیان از دارایی های مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد تدوین و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:‌ مقرر شده ارائه شیوه‌های مولدسازی اموال مازاد، تملیکی و تسهیل واگذاری این واحدها به منظور فعال‌سازی، احیا و افزایش اشتغال این بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دژپسند از بانک‌ها خواست همچون گذشته حمایت‌های لازم را از بخش‌های مختلف اقتصادی و به‌ویژه بخش تولید به‌عمل آورند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین