کد خبر: ۶۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کاهش قیمت مسکن در کدام منطقه از سایر مناطق پیشی گرفت

ریزش قیمت مسکن به مناطق ارزان‌تر در تهران رسید

هر چند قیمت مسکن ریزشی محسوس را در پایتخت تجربه کرده است اما بررسی ها نشان از افزایش محدود قیمت در برخی مناطق تهران در شهریور ماه نسبت به مرداد دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از فعالان بازار معتقدند برگشت قیمت در آینده‌ای نزدیک تمام تهران را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

بررسی ها نشان می دهد منطقه یک صدر نشین ریزش قیمت مسکن در یک ماه است به طوری که که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه از ۲۸ میلیون و دویست هزار تومان به ۲۵ میلیون تومان به طور متوسط رسیده است.

با این حال میزان کاهش قیمت در منطقه دو اما بسیار کمتر از این میزان است. در منطقه دو قیمت هر متر مربع واحد مسکونی از ۲۰ میلیون و پانصد هزار تومان به ۲۰ میلیون و صد هزار تومان رسیده است. میزان کاهش قیمت در منطقه سه اما در حدود دو میلیون تومان گزارش شده است.

هر چند پیش تر ریزش قیمت محدود به مناطق گران تر تهران بود اما گزارش بانک مرکزی نشان می دهد روند کاهش قیمت مناطق ارزان تر تهران نظیر منطقه ۱۲، ۱۸ و ۱۹ نیز در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه کاهش یافت.

میزان کاهش قیمت مسکن در منطقه ۱۲ در حدود چهارصد هزار تومان و در سایر مناطق نیز در همین محدوده بوده است.

به این ترتیب متوسط قیمت مسکن در سه منطقه همچنان بالاتر از بیست میلیون تومان است و در هشت منطقه از تهران نیز قیمت ها بین ۱۰ تا بیست میلیون تومان قرار دارند. قیمت سایر مناطق کمتر از ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است.

پیش بینی ها نشان می دهد روند ریزش قیمت مسکن آینده نیز تداوم دارد و بررسی‌ها نشان از افزایش ریزش قیمت در مناطقی دارد که قیمت در آنها بالاتر از متوسط شهر تهران است.

افزایش شدید قیمت سبب شده است تقاضا برای خرید مسکن به دشت کاهش یابد. این کاهش سبب شده است بازگشت قیمت مسکن آغاز شود. ریزش قیمت ها از بازار ارز آغاز شده است و حلا بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده است. برخی کارشناسان بر این اعتفادند که در صورت ایجاد تعادل در بازار خودرو و مدیریت مناسب این بازار، بازار خودرو نیز با کاهش روبرو شود.

جدول زیر متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران را نشان می‌دهد.

ریزش قیمت مسکن به مناطق ارزان‌تر در تهران رسید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین