کد خبر: ۶۱۴۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

واشنگتن‌پست: ترامپ سیاست خارجی آمریکا را گروگان کمپین انتخابات خودش کرده است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به اخاذی دولت رئیس جمهور آمریکا از کشورهای خارجی در راستای کار و زار انتخاباتی و منافع شخصی خود پرداخت.
واشنگتن‌پست: ترامپ سیاست خارجی آمریکا را گروگان کمپین انتخابات خودش کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به سیاست خارجی دولت ترامپ و استفاده از آن در راستای کمپین رقابت‌های انتخاباتی خود اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: آیا سوء استفاده آشکار از قدرت که در جلوی دوربین‌های تلویزیون انجام می‌شود در مقایسه با تماس تلفنی محرمانه، مجازاتی کمتر از استیضاح به همراه خواهد داشت؟

ترامپ روز پنجشنبه بار دیگر اقدام جنجال برانگیز دیگری این بار در بخش جنوبی کاخ سفید انجام داد. تنها چند روز پس از آنکه ترامپ هرگونه اعمال فشار بر اوکراین برای تحقیقات درباره «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا را رد کرد وی در اقدامی دیگر چین را برای انجام اقدامی مشابه تحت فشار قرار داد. وی با تهدید پکن گفت:« اگر آنها آن چیزی که ما می‌خواهیم انجام ندهند ما قدرت بسیار زیادی داریم.»

دولت‌های خارجی در حال حاضر درس آشفته‌ای را فرا گرفته‌اند:«اگر شما دموکرات‌ها را هدف قرار دهید یا پولی در جیب دونالد ترامپ قرار دهید،‌ ممکن است مزایای دیپلماتیکی از دولت آمریکا بدست بیاورید.»

ترامپ در تماس 25 جولای با رئیس جمهور اوکراین به وی پیشنهادی داد که دیدگاه وحشتناک شیوه‌هایی را نشان می‌دهد که ترامپ به شدت سیاست خارجی آمریکا را توسط آن شکل می‌دهد.

وی در تماسی تلفنی، در پاسخ به درخواست همتای اوکراینی خود برای کمک نظامی گفت «من می‌خواهم به نفع ما کاری انجام دهید.»

 

 

این کلمات آن چیزی را که مدت‌ها مورد تردید بود را مورد تاکید قرار داد و اینکه رئیس جمهور روابط دیپلماتیک آمریکا را شرطی کرده است. سیاست خارجی آمریکا در راستای کار و زار انتخابات مجدد ترامپ برای سال 2020 قرار گرفته است. این موضوع کاملا سیاسی کردن دیپلماسی آمریکا به شمار می‌آید. برای امتیاز گیری درباره موضوعات مرتبط با سیاست خارجی آمریکا، نیازی نیست تا به آمریکا کمک کنید بلکه باید به ترامپ کمک شود.

ترامپ در تماس تلفنی با «ولودومیر زلونسکی» رئیس جمهور اوکراین از وی می‌خواهد تا درباره نقش بایدن در یکی از شرکت‌های اوکراینی تحقیق کند.

از سوی دیگر در میان صدها هتلی که در شهر نیویورک برای حضور سران کشورهای خارجی و هیئت‌های دیپلماتیک وحود دارد وی به صورت معجزه آسایی یکی از هتل‌هایی را انتخاب کرد که به صورت مستقیم جیب ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را پر می‌کند.

اما نتیجه‌ای که از این تماس تلفنی حاصل شد فراتر از واشنگتن و کی‌یف بود. از ابوظبی تا زاگرب این پیام که بهترین راه برای گرفتن هر آنچه که از آمریکا می‌خواهید، دریافت شد.

به همین دلیل است که این رسوایی فزاینده تنها درباره فشار ترامپ بر اوکراین، استرالیا، انگلیس یا ایتالیا نیست. دولت‌های خارجی همواره به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند منافعی را در ارتباط با آمریکا بدست بیاورند.

اما در گذشته آنها نمی‌توانستد با تحقیق و بررسی کردن درباره «میت رامنی» یا «جان مک‌کین» به «جرج دبیلو بوش» یا «باراک اوباما» رؤسای جمهور سابق آمریکا رشوه دهند و در ازای آن، رئیس جمهور آمریکا به آنها امتیازاتی بدهد.

دولت‌های خارجی درک کرده بودند که اساس و پایه سیاست خارجی آمریکا درباره پیشبرد منافع ملی و نه منافع اقتصادی یا سیاسی رئیس جمهور بود.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها ممکن است درباره سیاست خارجی اختلافاتی داشته باشند اما آنها با این موضوع موافق هستند که منافع امنیت ملی آمریکا نمی‌تواند به عنوان ابزار چانه زنی برای انتخاب مجدد استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
دقیقا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین