کد خبر: ۶۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

احتمال برخورد صاعقه در جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها امروز شنبه ( ۱۳ مهرماه ) در نیمه جنوبی کشور خواهد بود که احتمال برخورد صاعقه، در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این بخش‌ها وجود دارد. از این رو به عشایر توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
احتمال برخورد صاعقه در جنوب کشور
آفتاب‌‌نیوز :

فریبا گودرزی فزود: امروز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، جنوب و جنوب شرق فارس، سواحل دریای عمان و جزایر واقع در تنگه هرمز، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت. در مناطق مستعد، بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود. حتی در برخی نقاط بوشهر هم رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: فردا بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد، ضمن اینکه دامنه های زاگرس مرکزی یعنی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها در این مناطق تضعیف می‌شود اما به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت و چهارشنبه دوباره بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود.

گودرزی ادامه داد: دریای عمان و خلیج فارس تا اوایل روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهند بود، بنابراین از تردد شناورهای سبک و نیمه سبک و قایق‌های تفریحی کوچک خودداری شود، همچنین در سواحل نیز توفان و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

وی گفت: نیمه شمالی کشور نیز از یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما گاهی همراه با وزش بادهای شدید برای سواحل شمالی، اردبیل و شمال شرق رخ خواهد داد. اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه بارش‌های پراکنده در سواحل آغاز می‌شود و چهارشنبه بعدازظهر هم با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور به خصوص استان های ساحلی بارش‌ها تشدید می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران ۲۶ درجه بالای صفر می‌شود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۲ درجه بالای صفر، بجنورد ۳ درجه و اهواز با دمای ۴۲ درجه بالای صفر و بوشهر ۳۷ درجه، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین