کد خبر: ۶۱۴۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

عدم استفاده از اتومبیل شخصی در ایتالیا، پاداش دارد

افراد با عدم استفاده از اتومبیل شخصی در شهر بولونیا ایتالیا، پاداش دریافت می‌کنند.
عدم استفاده از اتومبیل شخصی در ایتالیا، پاداش دارد
آفتاب‌‌نیوز :

 هدف از این طرح ضد آلودگی، کاهش سفر با اتومبیل‌های شخصی، تقویت سفرهای سبز با مشوق‌هایی مانند بستنی و بلیط سینما برای افرادی است که پیاده روی می‌کنند یا رفت و آمدهای دوستدار محیط زیست انجام می‌دهند.

به گزارش نیوز سیتی، ساکنان شهر بولونیا از برنامه مکان‌یاب برای ثبت سفر خود استفاده کرده و برای هر پیاده روی یا سفر با دوچرخه و اتوبوس امتیاز کسب می‌کنند و در ازای آن جایزه می‌گیرند.

سیستم جمع‌آوری امتیاز بر اساس مسافتی که طی می‌شود، نیست و پاداش آن بر اساس تعداد سفرهاست، زیرا هدف از این طرح، کمک به محیط‌زیست، حتی به میزان اندک است.

این طرح افراد را ترغیب می‌کند تا سفرهای دوستدار محیط زیست داشته باشند و از طریق روش‌های ذیل به محیط زیست کمک کنند.

مهار آلودگی هوا

انتشار گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و سلامتی ما آسیب می‌رساند. براساس گزارش سالانه وضعیت هوای جهانی، بیش از 95 درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند و این موضوع عاملی در ابتلا به بیماری‌های ریه، سرطان و سکته قلبی است. آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و میر زودرس در سطح جهان است.

ناگفته نماند، کنترل بر انتشار گازهای آلاینده منجر به کاهش سطح آلودگی در برخی از کشورها شده است. به عنوان مثال چین، در سال‌های اخیر، قوانین سختگیرانه‌ای برای مقابله با آلودگی هوا وضع کرده است.

آمار سازمان ملل نشان می‌دهد با وجود اینکه شهرها فقط 3 درصد از سطح زمین را به خود اختصاص دادند، اما 60 تا 80 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کنند و 75 درصد هم گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند.

به عنوان بخشی از برنامه اهداف توسعه پایدار، سازمان ملل قصد دارد تا سال 2030 اثرات منفی محیط زیستی شهرها، از جمله آلودگی هوا را کاهش دهد.

تغییر رفتار

علاوه بر اعمال مقررات سختگیرانه برای آلاینده‌ها ، برنامه ریزان شهری و سیاست‌گذاران طرح‌های ابتکاری برای تشویق مردم به رفتارهای دوستانه با محیط‌زیست مانند اشتراک‌گذاری دوچرخه را اجرا می‌کنند.به عنوان مثال، در سال 2018، حدود 18.2 میلیون دوچرخه به حمل و نقل جهانی افزوده شد.

علاوه براین، سرمایه‌گذاری برای خطوط دوچرخه‌سواری و زیرساخت‌های جدید، منجر به کاهش انتشار گازهای آلاینده و بهبود سلامت افراد خواهد شد.

اتخاذ رفتارهای سازگاربا محیط‌زیست بسیار مهم است و باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌های زیربنایی این طرح‌ها را پشتیبانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
در ایران هم پاداش دارد ماشینت اگر یک سال حرکت نکند بیمه ثالث را باید کامل بدهی عوارض را باید کامل بدهی و هر انچه یک اتومبیل کلا در حال حرکت پرداخت میکند باید بپردازی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین