کد خبر: ۶۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد؛

استفاده سالانه 15 نفر از سهمیه فرزندان اعضاء هیأت علمی/ فروش صندلی پزشکی وجود خارجی ندارد

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد درخصوص سهمیه فرزندان اعضاء هیأت علمی در این دانشگاه گفت: شاید آمار ما در این زمینه در سال 15 نفر بیشتر نباشد.
استفاده سالانه 15 نفر از سهمیه فرزندان اعضاء هیأت علمی/ فروش صندلی پزشکی وجود خارجی ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا دارابی در مورد میزان پذیرش دانشجو در این دانشگاه از طریق سهمیه، اظهار کرد: ما امسال حدود 1700 نفر دانشجو پذیرفتیم. آمار دقیقی از اینکه چقدر سهمیه و چقدر غیر سهمیه بوده نداریم.

وی ادامه داد: آنچه به‌طور کلی در وزارت بهداشت مطرح شده این است که معتقدند 60 درصد پذیرش‌ها با سهمیه و 40 درصد پذیرش آزاد است، اما هنوز آمار دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در این زمینه نداریم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد در خصوص سهمیه پذیرش فرزندان اعضاء هیأت علمی، گفت: چیزی به نام سهمیه فرزندان هیأت علمی وجود ندارد. فرزندان اعضاء هیأت علمی می‌توانند بر اساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر رشته و تغییر مکان دهند، یعنی اگر فرزند اعضاء هیأت علمی در رشته دکترای دامپزشکی مثلا در رشت قبول شده باشد، نمره‌ای آورده که این نمره ضرب در 90 درصد می‌شود و اگر به حداقل نمره پزشکی درآن دانشگاه رسیده باشد می‌تواند تغییر رشته دهد.

دارابی افزود: اگر این داوطلب 92.5 درصد نمره را کسب کرده باشد می‌تواند انتقال پیدا کند، اما این به معنای سهمیه نیست؛ یعنی در کنکور سراسری پذیرفته شده، از آن دانشگاه انصراف داده و تغییر رشته و مکان می‌دهد و این صحت ندارد که اعضاء هیأت علمی 20 نفر سهمیه دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد، ادامه داد: اگر فرزند هیأت علمی به طور مثال در رشته پزشکی دانشگاه زاهدان قبول شده باشد و پدرش عضو هیأت علمی دانشگاه مشهد باشد می‌تواند با همان رشته منتقل شود. شاید آمار ما در این زمینه در سال 15 نفر بیشتر نباشد.

وی در خصوص فروش صندلی‌های رشته‌های پزشکی، عنوان کرد: چیزی به نام فروش صندلی پزشکی وجود خارجی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین